Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på ferjene?

Startet av Caspar, torsdag 21. februar 2013, klokken 14:43

« forrige - neste »

Caspar

Til og fra jobb i dag uten Webasto  >:( og det er ikke noe som frister til gjentagelse. Viften starter, dieselpumpen starter, det er ikke noe feilmelding i den grønne lampen, alt virker mao normalt, bortsett fra at den ikke tenner. Noen som har noen tips før jeg skrur Webastoen i smådeler ? Think uten Webasto er helt uaktuelt å fortsette med
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

#1
Vet ikke om det er likt, men webasto er vel webasto . . . .

Bensin-webastoen på PSA-classic resetter/restarter du etter en slik hengning ved å ta ut hovedspenningstilførselen på webastoen og sette den tilbake igjen mens den står på, enten sikringen eller selve kontakten.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Think sin webasto virker mer driftsikker enn PSA versjonen. Har aldri hatt problem med mine. Ville sett på om den får ren diesel.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Jeg tenkte nå bare at det skader ikke å prøve.
Funker det så er det en veldig enkel rep  :D
Funker det ikke, så får man gå videre ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

Har aldri høt om en AirTop 2000 som ikke gir feilmelding. Vær obs på at den gjør 3 forsøk på start før feilmeldingen kommer.

Startforsøk: blåse forbrenningskammeret rent med luft (det blåser samtidig kaldt inne i bilen noen sekunder (ca 10 sek?) - starte drivstoffpumpa (man skal høre tikking fra den) - dersom det ikke blir varmt i brennkammeret: avstengings-sekvens, dvs stoppe drivstoffpumpa og blåse luft med full kraft (ca 10 sekunder?). Deretter samme sekvens fra begynnelsen.

Råtips: det sitter et billig drivstoffilter med  plasthus bak ved tanken. Kan bli tett etter mange års bruk. Vet ikke om man kan høre drivtoffpumpa tikke da.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Caspar

2 timer på å plukke ut Webastoen og koble den opp på benken med dieselsøl og løs pumpe og da startet den og gikk helt fint i en time. Nye 2 timer på å krangle den inn igjen ( hvilken kløne er det som har tegnet konsollen ? Ble det servert alkohol på Aurskog ? ) og nå brenner den så flott som bare det.
Trengte den bare en tur ut i friluft ??
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynet

Jeg hadde lignende problem i januar, den startet ikke i minusgrader! Det var nok en vannperle i dieselfilteret, for når jeg skiftet filteret ble den bra.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA