Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2024.8.x

Startet av førategangtesla, tirsdag 12. mars 2024, klokken 16:28

« forrige - neste »

geirci2

Samme problem her, tørrvisking mm.

Hvis det er slik at bilen må sjekkes hos Tesla, slik en skriver i et innlegg ovenfor, så får Tesla service mye å gjøre. Jeg er så absolutt ikke den eneste som har denne idiotiske tørrviskingen mm.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Handyman

Ja det er et vanlig problem, men jeg hadde ikke godtatt det når man at det er mange biler ikke har problemet. Da bør det kunne fikses på de som har problemet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

KjellAtleJohnny

Tørrvisking har vært helt ellevill siste 2 oppdateringene. Har hatt automagisk av i flere uker, men prøvde igjen forleden dag og viskerene går på ved enhver fartsdump, og helt tilfeldig. Slo den rett av igjen da det begynner å bli tørt og støvete, og jeg ser ikke frem til oppripet frontrute.

I tillegg må jeg få justert lyktene da matrisefunksjonen ikke avblender riktig for biler foran meg i samme fil. Har prøvd å gjøre dette selv men ikke lykkes. Er dette noe Tesla tar betalt for hvis jeg gjør det hos dem? I så fall, hvor mye? Litt OT fra tråden, men...

Ellemelle

Sitat fra: KjellAtleJohnny på tirsdag 16. april 2024, klokken 07:38I tillegg må jeg få justert lyktene da matrisefunksjonen ikke avblender riktig for biler foran meg i samme fil. Har prøvd å gjøre dette selv men ikke lykkes. Er dette noe Tesla tar betalt for hvis jeg gjør det hos dem?
Så lenge du ikke nevner at du selv har prøvd å justere, så er det stor sannsynlighet for at de vil hjelpe deg gratis. Det er en veldig enkel jobb

Kim-

Jeg syns min autoblending var litt rar når det kom biler i mot. Tok en titt i servicemenyen og så at det lå feilmelding på venstre matrixlampe om at software/firmware i lampe ikke stemte med det den skulle være. Anbefalt løsning var å installere software på nytt. Kan det være noe slikt hos deg også? 
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Sitat fra: Kim- på onsdag 17. april 2024, klokken 21:31Jeg syns min autoblending var litt rar når det kom biler i mot. Tok en titt i servicemenyen og så at det lå feilmelding på venstre matrixlampe om at software/firmware i lampe ikke stemte med det den skulle være. Anbefalt løsning var å installere software på nytt. Kan det være noe slikt hos deg også? 

Som jeg skrev tidligere i tråden så manglet jeg plutselig siste brukte apper på skjermen, samt ikonene til setevarme etc forsvant. Dette skjedde den dagen jeg fikk inn 2024.8.9. Alt virker heldigvis og jeg har ikke merket noe annet rart, det hjalp ikke å restarte.

Jeg har også feilmelding på at matrix ikke er kompatibel med software i bilen ser jeg i servicemode (selv om matrix fungerer strålende) Jeg la det inn i appen og tesla ringte meg opp etter fjerndiagnose og sa at det har blitt noen korrupte filer i databasen i bilen og at de må ha inn bilen for å ordne dette hos dem da de ikke kunne gjøre dette ota, bilen må kobles til med kabel.

Kim-

Okei. Har det noen praktisk betydning med den feilmeldingen? 
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Sitat fra: Kim- på lørdag 20. april 2024, klokken 10:10Okei. Har det noen praktisk betydning med den feilmeldingen? 

Det virker ikke slik i praksis, hvis jeg ser bort fra at ikonene for siste brukte apper ikke ligger der. Jeg merker ellers ingenting, tesla sier at det ikke er noe som haster egentlig da det ikke er farlig å kjøre med, men jeg vil jo helst bare ha det i orden.

Dette skjedde i det øyeblikket som jeg fikk siste oppdatering pushet ut til bilen min (2024.8.9) tror jeg. Jeg hadde ikke installert den.

Tesla ringte meg og sier at det er noen korrupte filer i databasen i bilen min og at de må ha den inn, koble den til og ordne det.

kaistian

Jeg kjører motorsykkel for tiden så bilen står som oftes i garasjen, men var ute i dag og bilen hadde fått 2024.8.9 uten at jeg hadde gjort noe.
En positiv ting jeg merket var at i høyresving så hold den mye mer til høyre enn før, før var den så nærme gulstripa at det til tider var ubehagelig.
Noen andre som har lagt merke til det?

turfsurf

Sitat fra: kaistian på lørdag 20. april 2024, klokken 18:32En positiv ting jeg merket var at i høyresving så hold den mye mer til høyre enn før, før var den så nærme gulstripa at det til tider var ubehagelig.
Noen andre som har lagt merke til det?
Hvis den holder mere til høyre i høyresving så er den vel så langt fra gulstripa som den kan komme?

Men nei, kan ikke si jeg har lagt merke til det.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: turfsurf på onsdag 24. april 2024, klokken 05:31
Sitat fra: kaistian på lørdag 20. april 2024, klokken 18:32En positiv ting jeg merket var at i høyresving så hold den mye mer til høyre enn før, før var den så nærme gulstripa at det til tider var ubehagelig.
Noen andre som har lagt merke til det?
Hvis den holder mere til høyre i høyresving så er den vel så langt fra gulstripa som den kan komme?

Men nei, kan ikke si jeg har lagt merke til det.
Jeg har heller ikke merket at den plasserer seg bedre i svinger.
At den legger seg til venstre i høyresvinger og til høyre i venstresvinger er irriterende og noen ganger nervepirrende.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på onsdag 24. april 2024, klokken 09:37At den legger seg til venstre i høyresvinger og til høyre i venstresvinger er irriterende og noen ganger nervepirrende.

Ja, det blir jo en veldig unaturlig kurve av det, og som du skriver litt nervepirrende med møtende biler i høyresving.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Ja, det er etter min mening en av de største svakhetene/irritasjonsmomentene med AP på svingete veier (som den strengt tatt ikke er beregnet for da). På motorvei er jo dette ikke et problem.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kaistian

Sitat fra: turfsurf på onsdag 24. april 2024, klokken 05:31
Sitat fra: kaistian på lørdag 20. april 2024, klokken 18:32En positiv ting jeg merket var at i høyresving så hold den mye mer til høyre enn før, før var den så nærme gulstripa at det til tider var ubehagelig.
Noen andre som har lagt merke til det?
Hvis den holder mere til høyre i høyresving så er den vel så langt fra gulstripa som den kan komme?
Nei, det var fortsatt mange cm til kvitlinja, så den kan komme enda lengre unna den gule.

Men det var flere høyresvinger og den lå godt unna den gule, møtte til og med en lastebil i den ene svingen, og trengte ikke ta over, noe som jeg alltid har måtte gjøre.

turfsurf

Sitat fra: kaistian på torsdag 25. april 2024, klokken 21:56Men det var flere høyresvinger og den lå godt unna den gule, møtte til og med en lastebil i den ene svingen, og trengte ikke ta over, noe som jeg alltid har måtte gjøre.
Det er jo lovende. Har ikke vært kjempemye landeveiskjøring på oss i det siste, så har ikke fått testet så mye.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA