Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruk hjelm

Startet av cra, fredag 14. september 2007, klokken 10:52

« forrige - neste »

Lynet

Helt enig Griffel, men det er nok bare lille Norge som har avgifter som gjør det fornuftig med liten motor....

Det beste for miljøet hadde vært en ca 500cm2 turbodieselmotor på 30-40 Hk som hadde vært optimalisert for å gå på ett turtall. Den ville da hatt ett virkelig forbruk på ca 170-180g/kWh (bensinmotoren ligger i beste fall på 250g/kwh, og i gjennomsnitt ca 400g/kWh)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Nå når det er blitt klart for oss at en seriehybrid bil ikke blir avgiftsfri dersom generatoren er drevet av en stempeldrevet forbrenningsmotor som er i stand til å tilføre strøm under kjøring, får vi håpe at Volvo kommer med en avgiftstilpasset Recharge der generatoren drives av f.eks en gassturbin.

Kikket på Berulfsen sitt program om skatt, og la spesielt merke til at det gjennom historien alltid har vært et kappløp mellom stat og folk om å lage nye regler som fanger inn nye plasser å legge avgifter på.

Hadde vært kult om vi klarte å få inn noen gassturbinseriehybrider før også dette smutthullet tettes igjen. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på torsdag 31. januar 2008, klokken 08:26

Hadde vært kult om vi klarte å få inn noen gassturbinseriehybrider før også dette smutthullet tettes igjen. :D

Kult kanskje, men ikke spesielt miljøvennlig.

Lette gassturbiner i Nordsjøen som ikke er spesielt effektive er jo grunnen til at det er ønskelig å knytte oljeinstallasjoner til kraftnettet. Nei reklamer heller for en regelendring til fordel for plug-in hybrider.
;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA