Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladekabel uten kladden

Startet av Øyvind.h, lørdag 17. november 2012, klokken 23:38

« forrige - neste »

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

foxy

I-miev 2011
Asker

Øyvind.h

#2
Sitat fra: foxy på torsdag 01. november 2012, klokken 12:07
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. november 2012, klokken 09:49
Og Yahoos tilsvar til desperate shortere som forsøkte å spre løgner om Tesla:
http://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/means-tesla-car-why-matters-212552199.html

desperate shortere - hvor? - paranoid?  ;) ;D
Bare å se hvor mye dumt folk lirer ut av seg om Tesla under artikkelen for å plassere dem i shorter-kategorien  ;D Uten skipose og med dårlige solskjermer er det nok snart kroken på døra for Tesla  ;D
Men jeg har for lengst skjønt at ekstatiske journalister både i USA og Europa/Norge, årets-bil titler, økende antall reservasjoner og økende produksjonstakt ikke er interessant for alle.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JohanH

Jeg har stor tro på at Tesla vil gjøre det svært bra. Men i ærlighetes navn må man jo si at alle som shorter TSLA tror jo ikke nødvendigvis helt det motsatte. Å shorte vil jo ofte betyde at man mener at her og nå er aksjen overvurdert. Og det kan godt være at TSLA er litt overvurdert per idag? Jeg solge i hvert fall igår 90% av mitt innehav på 28.20 (med en lite gevinst) og regner kaldt med å kunne kjøpe meg inn igjen på et lavere nivå før årsskiftet. Q3 rapport 5 nov. blir meget interessant fra et investeringsperspektiv.

Det er alltid hyggelig å lese gode anmeldelser av Model S, når man som jeg tenkt å kjøpe en. Men Yahoo autos er vel kanskje ikke den siden jeg ellers anser som en av de viktigste anmelderne av bil?

Øyvind.h

#4
Sitat fra: JohanH på torsdag 01. november 2012, klokken 12:41
Jeg har stor tro på at Tesla vil gjøre det svært bra. Men i ærlighetes navn må man jo si at alle som shorter TSLA tror jo ikke nødvendigvis helt det motsatte. Å shorte vil jo ofte betyde at man mener at her og nå er aksjen overvurdert. Og det kan godt være at TSLA er litt overvurdert per idag? Jeg solge i hvert fall igår 90% av mitt innehav på 28.20 (med en lite gevinst) og regner kaldt med å kunne kjøpe meg inn igjen på et lavere nivå før årsskiftet. Q3 rapport 5 nov. blir meget interessant fra et investeringsperspektiv.

Det er alltid hyggelig å lese gode anmeldelser av Model S, når man som jeg tenkt å kjøpe en. Men Yahoo autos er vel kanskje ikke den siden jeg ellers anser som en av de viktigste anmelderne av bil?
Helt enig. Klinkende likegyldig for meg om Yahoo kårer det til årets bil. Jeg tillot meg bare å være litt flåsete da det florerer så mange feilaktige påstander om Tesla på nettet at det begynner å bli komisk :)
En ting er å innse at Tesla har utfordringer finansielt og innen produksjon (hvilket nystiftet bilmerke kan unngå det...) og evne å diskutere dette saklig. En annen side er å trekke frem alle mulige negative forhold man klarer å finne, og la det hagle med løgner om svindel, konkurs, misbruk av skattepenger, synkende etterspørsel etc. Da er det lett å senke nivået for diskusjonen, men jeg skal forsøke å holde meg for god til det. Med utgangspunkt i at det meste av markedet er godt oppdatert på Tesla til en hver tid, reflekterer aksjekursen fremtidsutsiktene. Spørsmålet er om de vil gjøre det bedre eller dårligere enn forventet. Jeg tror de vil gjøre det bedre. Shortere mener noe annet. Helt greit å være uenig. Det verste som kan skje for min del er at jeg taper en del på aksjen, men blir sittende med en drømmebil som alle journalister elsker. Lurer på om det finnes en eneste negativ journalist som har prøvekjørt en produksjonsversjon av bilen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA