Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe brukt i4?

Startet av OlaR, mandag 05. august 2024, klokken 09:49

« forrige - neste »

OlaR

Hei

Jeg vurderer å kjøpe brukt i4 og vil gjerne ha tips.  Jeg har en Tesla S100D i dag, og er spesielt ute etter kommentarer fra folk som kjenner begge.  Hva er bedre med i4 og hvilke skuffelser må jeg være forberedt på?  Hva er viktig av utstyr og hva kan man droppe? 

Jeg er ikke tilhenger av store hjul med mye støy og høy rullemotstand og heller ikke utseendemessig "tant og fjas".

Jeg kjører til Italia et par ganger i året, så de tingene jeg setter størst pris på med Tesla er ladeopplegget og rekkevidden.  Jeg synes også den har god komfort.  Jeg har hatt en del BMW'er før, så jeg er ikke helt ukjent med merket.

Kommentarer mottas med takk!

alda

BMW'n er betydligt behagligare på långresa, tystare och mer stabil på motorväg. Klart mindre baksätesplats, och bagagerom jämfört med Teslan.
Laddar upp till 210 kw, kan oxå laddas på Supercharger (men laddport på fel sida).

19" hjul är bra för räckvidd, kan till nøds gå ned på 18" för att maximera, men det ser väldigt smått ut på bilen...
Räckvidden är bäst på edrive 40 med bakhjulsdrift, kolla test med Teslabjörn på Youtube. Kom över 60 mil med rolig sommarkörning. M50 kan klara 50 mil sommartid från 100 till 0 %, men reell räckvidd mellan laddare på långtur är ca. 35-40 mil sommartid.

Min rundade 2 år för ett par månader siden, och är som ny fortfarande. Inget knirk eller ulyd i bilen, helt problemfritt ägande så långt.

Jag har standard sportsäten, de är något hårda att sitta i, men bra sidostöd. Harman Kardon lydanlegg bör man ha om det är viktigt med bra ljud. Driving assistant professional är oxå mycket behagligt på långtur, ville inte köpt utan det. Dragkrok är oxå viktigt för många, soltak likaså.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

OlaR

Takk for nyttig kommentar!

Min siste BMW så langt var en 328i (2012 - F31).  Den syntes jeg var ukomfortabel, det var mye rullestøy og latterlig lite bagasjerom.  Men så hadde jeg en helt ny 320d leiebil i våres og den gav meg skikkelig bakoversveis!  Hadde ikke trodd det hadde skjedd mye på disse årene!

turfsurf

I tillegg til det alda skriver, så kan jeg varmt anbefale m-sport setene i skinn, de er vesentlig mere komfortable og gir samtidig bedre sidestøtte enn standardsetene.

Vil dog påpeke at det er litt hjulstøy på dårlig underlag. Bilen er ellers veldig stille.

Bilen er og helt nydelig å kjøre, både på motorvei og mere inspirerende veier.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OlaR

Ja, det var leiebilen (320d) som inspirerte meg til å vurdere å gå tilbake til BMW.  Jeg opplevde den som helt magisk kjøremessig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA