Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Volvo C30 electric

Startet av HHF, tirsdag 13. november 2012, klokken 16:00

« forrige - neste »

HHF

Har nå for første gang kommet til de kalde dagene med hjemmelader installert. Med denne innkoblet får jeg ikke programmert pre-heating til å virke eller start fra Carwings til å lystre. Noen med samme erfaring og gjerne en løsning?

Bare for ordens skyld - jeg trakk ut ladekabelen og da fungerer det. Sist vinter funket det også med 10A laderen innkoblet.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

nordvik

Prøv dette: trykk på zero emission knappen - settings - other settings - timer priority - sett denne til on på "Climate control interrupts battery charging".
Dette gjør at den prioriterer oppvarming, og kjører AC.

Sent from my EVO 3D GSM using Disarmed Toaster
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

HHF

Takker for svar, men dette har jeg allerede hatt skrudd på  :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

nordvik

Da må du nok høre med leverandør tenker jeg :-)

Sent from my EVO 3D GSM using Disarmed Toaster
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

HHF

Får prøve det - må bare gjøre en test til først - nemlig se om det fremdeles funker med 10A laderen slik det gjorde forrige vinter. Om dette virker, må det jo være noe med hjemmelader-greiene ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

HHF

Har vært i dialog med leverandør av hjemmeladeren som bekrefter at de har hatt problemer med de første laderne på dette med forvarming osv. De skal komme og fikse dette  :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

nordvik

Greit at det var laderen, og ikke bilen det var noe galt med da!

Sent from my EVO 3D GSM using Disarmed Toaster
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

alagerqv


HHF

Behøver ikke holde dere unna denne jeg har pga dette i hvert fall. Bærum Elektriske kom og byttet en komponent i dag som de gjør kostnadsfritt på de som har feilen, men dette har de åpenbart fikset på alle de leverer ut nå ...  Gjenstår å teste her ennå, men det får jeg gjort etterhvert. Skulle det være noe galt, skal jeg melde ifra :-)

Tidligere har jeg ikke vært så spesielt ivrig på å reklamere for disse, men siden de er ryddige og fikser ting som dette, kan jeg koste på meg en link ; http://baerumelektriske.no/hjemmelader_el_bil/

Det jeg tidligere har reagert på, men som vi omsider også kom til en minnelig ordning på, var at kabelen fra laderen var i overkant kort. Jeg fikk installert en ny og selskapet som leverer laderne til Bærum Elektriske kjøpte min korte, gamle kabel tilbake for en ok sum. Ergo ble det bare litt dyrere enn forventet. Nå leveres de som standard med en fornuftig lengde.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

HHF

Kan nå bekrefte at den funker etter fixen. iPhone responderer nå med at klimakontrollen er startet og fungerer sammen med lading.    ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA