Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Harryhandel fra Sandefjord med Leaf

Startet av Eblogg, tirsdag 06. november 2012, klokken 18:09

« forrige - neste »

Eblogg

Var det noen som fikk med seg innslaget om el-bil og alle "godene" el-bilistetene får med seg på statens regning?

i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

Elbil fundamentalist

Ja, det er bjarte holtsmark som er ute å eksponerer vranglære igjen. Argumentet hans er elkraft fra kullkraft selvsagt. Det skjedde meg en gang. Glemte å skru av kullkraftknappen dashbordet..
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Leaffen

Bare føyer seg inn i rekken av bakstrevere. Men jeg tror vi bare må ønske all motstand velkommen. Vi får også håpe at det er mange som hører på... Sånn at det ikke er så mange som går for elbil. Med det salget vi har nå, vil godene våre forsvinne alt for fort.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Griffel

#3
Til alle som tror at kullkraft er eneste alternativ:
http://www.offshore.no/nyheter/sak.aspx?Id=24458

"Vindmøller til havs langs USAs østkyst kan produsere nok kraft til å erstatte mesteparten av kullkraften i USA.
Det mener landets innenriksminister Ken Salazar, i følge NTB.

- Visjonen om at vindkraft har potensialet til å erstatte mesteparten av vår kullkraft er i dag en veldig reell mulighet. Teknologien har vi her og nå, så dette er ikke bare tomme løfter, sier han.
Vindene som blåser langs østkysten kan i beste fall brukes til å produsere like mye kraft som 3.000 middels store kullkraftverk, beregner det amerikanske energidepartementets statistikkbyrå Energy Information Administration.

Det tilsvarer om lag fem ganger så mange kullkraftverk som i dag er i drift i USA."

Alternativt der hvor dette passer bedre:
http://www.tu.no/miljo/2012/09/14/ny-giv-for-co2-rensing-pa-svalbard
"Stortinget ber nå Gassnova utrede mulighetene for å bygge et kullfyrt kraftverk på Svalbard med full CO2-rensing. CO2-fangsten skal lagres under bakken i Adventdalen."
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ladefabrikken

Jeg lurer på hvem som betaler bjart fyren. Ingen som hadde gått ut så mye i media hvis de ikke hadde fått betalt for det. Greit at man gjør det par ganger men nå er han ute veldig ofte.
Å jeg synes også at det er utrolig uttalelser fra elbilister som ikke vil ha flere til å kjøpe elbil for da kan må få holde godene for seg selv.
Husk at det man skriver på forumet kan Googles av alle, jo mer vi skriver sånne ting jo mer blir vi elbilister sett som egoistiske køsnikere.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Eblogg

Alle med et snev av intelligens skjønner vel at ingen, ikke selv el-bilister kan velge hvorvidt det kommer brunt kull ut av stikk kontakten eller rent vann. Poenget er vel at vi bidrar til at det lokale utslippet av CO2 går ned i området der vi ferdes og det er vel det som er poenget. Når det gjelder svevestøv har vel ingen frontet el-bilen som en vinner der. Så lenge vi ikke svever blir det svevestøv. Så vidt jeg vet skaper kollektivtrafikken også svevestøv fordi de også kjører på hjul. Var det noen som nevnte dette ?
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

jkirkebo

Sitat fra: espfri på lørdag 20. oktober 2012, klokken 20:23
ASå vidt jeg vet skaper kollektivtrafikken også svevestøv fordi de også kjører på hjul. Var det noen som nevnte dette ?

Nja, det gjelder dog bare buss. Ikke noe svevestøv fra tog, trikk eller T-bane.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sven erik

for det første  er de fleste elbiler lettere en fosil bilen å vil derfor  produsere mindre sveve støv  å det å ta kolektiv er kansje såpas at en kan i oslo å bergen å tronheim  men kunn i indre sentrum fra a til b men så skal man hente barn  handle +++ å ville da tatt fosil bilen   å jør en som  meg  bor i sandefjord å skal lenger en en  går må en  bruke omtrent hele dagen  eller kjøre til foreksempel  tågstasjonen  å hva går tåg å trikk på ? jo strømm  å busser gir et utslipp tilsvarende  4 fosil biler   det er det ingen som snakker om 
å 90% av strøm forbrukt i norge er  fornybar  vi selger bare litt for mye ut så vi må inportere  noe som vi ikke  vet hvor kommer fra
men faktisk bårde  tyskland franktike å spania  satser mer å mer på fornybar energi  hvar nedover i fjord med elbilen å det hvar fler å fler steder vindmøllene sto rett ver kullkraftverk  å ble fortalt at de satsett mer å mer på vinn å sol

men tenk å på en annen ting  det er støy  om 90% av bilistene hadde kjørt el ville en hatt rolige byer å støy er utrolig slitsomt å gjør mange syke   så utrolig mange fordeller med elbil  å utrolig lite strøm elbilen  bruker  ja slå av en ovn mens bilen lader ca så har man spart inn stømmen til jobben å barnehaven  å ikke forurenst mer en om man tokk syklen å hadde på denne ovnen

Elbil fundamentalist

Ultrafint svevestøv som trenger langt ned i lungene, det kommer fra bremsene. Elbiler regenererer svært mye av bremseenergien,så her er også elbiler langt mindre forurensende. http://www.danskelbilkomite.dk/bremser.htm

Så der er også barte holtsmark ute på tynn is med sine slag i lufta bokstavelig talt. Men jeg fikkett inntrykk av at han er kategorisk motstander av økt veitrafikk pga veislitasje køer etc. og hans favorittløsning er tråsykkel antakeligvis. Da blir det for han å finne vikarierende argumenter for å underminere hva-det-måte-være som skaper køer. De fleste artikkler jeg fant på han dreier seg om miljøspørsmål i skogdrift. Der har han funnet ut at å brenne ved sender Co2 ut i atmosfæren og dermed ikke burde bli sett på som klimanøytralt...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

sven erik

sveve støv er å fra asfalt som slites

leafster

Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 21. oktober 2012, klokken 01:43
Ultrafint svevestøv som trenger langt ned i lungene, det kommer fra bremsene.


Hmm. Det var nytt for meg. Godt mulig det er noe i det når man tenker på hvor skitne felgene foran er.

Ikke glem vedfyring i denne diskusjonen. Det gir nok det største bidraget med svevestøv om vinteren.

cra

Sitat fra: leafster på søndag 21. oktober 2012, klokken 08:14
Hmm. Det var nytt for meg. Godt mulig det er noe i det når man tenker på hvor skitne felgene foran er.

Enda en bonus som elbilist; mye enklere vask av framfelgene. Felgene på Caravellen ser ikke ut, men på Leaf'en har det etter at halvt års bruk vært behagelig lite skitt på felgene.  Regner med merkbar bedring også på Caravellen, siden parkeringsbremsen ikke produserer bremsestøv på framfelgene. ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA