Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skjermen uten luftfjæring

Startet av fws, tirsdag 01. april 2014, klokken 18:20

« forrige - neste »

fws

I dag prøvde jeg ABB hurtigladeren ved Alnabru. På laderen står det 100kr pr. lading. De sier ingen ting om at dette er pr. halvtime. Dette vil i mitt tilfelle si at jeg fikk ladet 50% for 100kr. Det er ikke veldig imponerende.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

diax

Til den prisen er det gunstigere å kjøre bensin/diesel.


svingen

ikke alle som har den muligheten dessvere,enn så lenge er man nødt til og lese på nettsiden til de forskjelige leverandørene :(

på en annen side så er det utrolig kjedlig att noen betale 100 kr og skal fulle lade står jo der 2 timer og så blir det lade kø osv,ikke enkel måte og løse det her på med få ladere :(

den på alnabru er det vel grønn kontakt som har,og er flere konkurenter i oslo kan og si att hvis du forhåndsbetaler koster det 50 kr får 30 min....
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kvikken

#3
Hva med å innføre ladepris per kWt og innføre maks ladetid på 30 min? Laderen kobler ut ladingen etter 30min med alarm/lys-signal (blinkende lys på toppen el.) slik at nestemann ser/hører at det er sin tur.

Trenger man mer enn 30min stiller man seg bakerst i køen igjen.

Lurer på når man skal forstå at å betale per kWt vil være det beste for alle.

elektrolux

Sitat fra: glennha på søndag 23. mars 2014, klokken 18:58
Lurer på når man skal forstå at å betale per kWt vil være det beste for alle.

Det ville jo blitt som om du kun skulle betalt for reelt forbruk. Tenk om vi skulle krevt dette når vi fylte bensin.... :o
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

offpist

Sitat fra: elektrolux på søndag 23. mars 2014, klokken 20:09
Sitat fra: glennha på søndag 23. mars 2014, klokken 18:58
Lurer på når man skal forstå at å betale per kWt vil være det beste for alle.

Det ville jo blitt som om du kun skulle betalt for reelt forbruk. Tenk om vi skulle krevt dette når vi fylte bensin.... :o

Ikke helt med på tankegangen din der elektrolux.

Ville du betalt 300 kr pr minutt ved diesel pumpen?
Når du attpåtil visste av pumpene går på halv fart om vinteren ;)


Jeg er enig at å betale pr KWH er eneste riktige.
Vi betaler jo ikke for å få stå der, vi betaler for en vare.. målt i KWH.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

bosse

Sitat fra: offpist på søndag 23. mars 2014, klokken 20:35
Ikke helt med på tankegangen din der elektrolux.

Sjekk sarkasmefilteret. Dere er enige.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

offpist

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA