Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Defa vann(slange)varmer på trilling.

Startet av Mr.Zero, fredag 14. desember 2012, klokken 19:09

« forrige - neste »

sims

Interessant at man kan forlenge service og kjøpe totalt 8 år for $4800. Blir spennende å se om dette kommer til Norge. Noen som vet om man må betale moms på forhåndsbetalt servicekontrakt? Er det ikke slik at alt ekstautstyr kjøpt sammen med elbil er momsfritt?

Ser forøvrig at Tesla har 5 jobbannonser i Norge ute nå. Fra "vehicle technician" stillingen ser det ut til at i får ranger service også her (fra jobb beskrivelse i annonsen: Hente og levere kundens kjøretøy ved å bruke en varebil i full størrelse og 20 fots trailer).

foxy

Sitat fra: sims på torsdag 29. november 2012, klokken 20:40
Interessant at man kan forlenge service og kjøpe totalt 8 år for $4800. Blir spennende å se om dette kommer til Norge. Noen som vet om man må betale moms på forhåndsbetalt servicekontrakt? Er det ikke slik at alt ekstautstyr kjøpt sammen med elbil er momsfritt?

Ser forøvrig at Tesla har 5 jobbannonser i Norge ute nå. Fra "vehicle technician" stillingen ser det ut til at i får ranger service også her (fra jobb beskrivelse i annonsen: Hente og levere kundens kjøretøy ved å bruke en varebil i full størrelse og 20 fots trailer).

kjører Tesla mekaniker rund med en svær fosilbil?! ???
I-miev 2011
Asker

laumb

Ja foxy, det gjør han.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Espen Hugaas Andersen

Kanskje de kan bruke en Model X etterhvert. Den skal jo kunne dra en god del. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kjølholdt

Er det slik å forstå at for 4800 dollar eller noe mer i europa kan man , da få 8 års service inkludert, med slitedelere utenom dekk. Dette er jo for godt til å være sant, slitedeler må man vel betale for?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Oreo

En kan jo tolke, og bruke de amerikanske (og kanadiske) prisene som en guideline.
Jeg tar ingenting for god fisk før alle europeiske priser og betingelser er offentliggjort.
Virker som Teslas strategi er (og alltid har vært?) å eliminere alle argumenter som bringes opp mot elbiler. En må gi dem honnør for å kunne gi kundene sine forutsigbarhet, så langt det lar seg gjøre. Iallefall mye mer enn andre bildprodusenter gjør. Dette selskapet imponerer meg mer og mer.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Team Lotus

Mon tro om det ikke ligger et hint her med $2500 vs €1700? $2500 tilsvarer €1900, så dette kan være en antydning om prispåslaget for Europa. Dersom forhold $ vs € blir dette svaret:

40kwh €40'700
60kwh €47'500
85kwh €54'300
P €64'500

Det ser i alle fall ut som summer som kan rundes greit av.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Foleson

Jeg tror ikke du skal tolke det at vi får 13,1 % (gitt dagents EUR/USD kurser) mindre rabatt en amerikanerene som at prisene i Europa blir 13,1% lavere enn i USA. Tvert imot. Tesla sikrer seg med 13,1% på at de ikke skal gå i "tap" på rabatten i Europa.

Hvis man tolker dette videre med tanke på prisingen av Model S, så betyr dette et 13,1 % påslag i forhold til amerikanske priser. Som betyr at basert på dagens kurser kan basisprisene bli noe slikt som (uten rabatt):

40 kWh: 385.000 NOK / 51.900 EUR
60 kWh: 450.000 NOK / 60.900 EUR
85 kWh: 515.000 NOK / 69.900 EUR
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA