Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruke tog - og trikkenett til hurtiglading?

Startet av Svesa, lørdag 29. september 2012, klokken 01:03

« forrige - neste »

Svesa

Noen som har gjort dette? Mye styr? Har en del Saft 100 batterier som kanskje kunne fått nytt liv i en Buddy... :-)

hkaspenberg

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

El rayo

#2
Elbil Norge bygde flere Kewet med luftkjølte Saft STM5-100MR batterier fra PIVCO CityBee.

Zivan laderen må omprogrammeres til NiCd. Vann fylles rett etter en full lading - ikke spesiell vannfyllingslading som Saft anbefaler og Th!nk, Citroën og Peugeot benytter.

Kewet blir litt lettere og fjærene må forandres.

Edit: Slettet/endret feilaktig info.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hkaspenberg

Sitat fra: El rayo på lørdag 08. september 2012, klokken 21:31
Elbil Norge bygde flere Kewet med luftkjølte Saft STM5-100MR batterier fra PIVCO CityBee. Så vidt jeg husker ble alle blokkene montert under setet - ingen foran.

Zivan laderen må omprogrammeres til NiCd. Vann fylles rett etter en full lading - ikke spesiell vannfyllingslading som Saft anbefaler og Th!nk, Citroën og Peugeot benytter.

Kewet blir litt lettere og får derfor høyere bakkeklaring. Spissingen må justeres.
Du husker litt feil. Det samme antall blokker fremme og under setene som før. Ny lader må til (eller ny chip). Fjæring ble justert med å ta av 1.5 turn av hver spiralfjær. Vannfylling ordnet vi enkelt med en to kretser og litt hageslange trukket frem slik at man ikke måtte montere ut setet ved fylling. Min Kewet5 kjørte over 85000 km over 7 år i denne konfigurasjonen før jeg solgte den videre sommeren 2007. Bilen er nok ikke lenger på veien. Jeg sjekket med en melding til 2282 at den skulle til EU-kontroll senest i november 2011 ...  ::)

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Svesa

ok, takker så mye for svar! Mulig det blir en liten Buddy i "samlinga" etterhvert da... :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA