Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bomsmell på 6000kr

Startet av Bodø_EL, tirsdag 02. oktober 2012, klokken 09:59

« forrige - neste »

hkaspenberg

Sitat fra: Kryten på tirsdag 09. oktober 2012, klokken 13:47
Jeg har en times kjøring til jobb og opplever sjeldent eller aldri dugg.

Bilen står til forvarming (20 - 22 grader). Jeg bruker ikke varme når jeg kjøre men trykke på mode slik at jeg har luft på bena og ruta. (friluft uten vifte) Har til nå ikke merket noe ,jeg vaska ruta med godt zalo vann når jeg fikk bilen, av erfaring så bruker de som vasker bilen noe produkt som legger igjenn en rar hinne som det fester seg mye rart til.

Har kun 10A EVSE

Jeg har en iOn, ikke Leaf, men hadde tilsvarende problem. Mye dugg hvis det er litt fuktig i været slik det gjerne er nå om høsten. Problemet forsvant etter en grundig vask av innsiden av frontruta. Jeg brukte temmelig sterkt salmiakkvann og etterpolerte med tørkepapir.

;-D Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

RuneW

Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 09. oktober 2012, klokken 14:31
Jeg har en iOn, ikke Leaf, men hadde tilsvarende problem. Mye dugg hvis det er litt fuktig i været slik det gjerne er nå om høsten. Problemet forsvant etter en grundig vask av innsiden av frontruta. Jeg brukte temmelig sterkt salmiakkvann og etterpolerte med tørkepapir.

;-D Hans

Hmmm... er verdt et forsøk!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Oesse

Jeg bruker Leaf'en daglig frem og tilbake til jobb hver dag (70km hver vei) å har ikke sett noen duggproblemer så lang.  Bilen står i garasje hjemme og ute på jobben.  Hadde duggproblemer på en annen bil en gang, å da var løsningen å sette en defavarmer på fulle guffe med vindu litt på gløtt over natten et par ganger i måneden.
Horten

herregud

Leaf 2012
P85D 2015

eivisa

#34
Har no kommet frem til en løsning på mine duggproblemer.
Har testet i 14 dager no, uten å ha fått noe dugg. Kjører med denne innstillingen hele tiden.
Skrur kun av  hvis jeg trenger lang rekkevidde.Still temp til den temperaturen du vil ha (det er 16,5 grader jeg bruker fast).
Bruk autostillingen uten AC : Trykk Auto, Defroster på, AC av, Defroster av.  Med denne innstillingen er viften i auto, og skifter hastighet og modus
etter behov.

Hvis du ikke vil ha varme, trykker du på off. Den husker innstillingen. Varmen på igjen: trykk på off knappen. ;)
;) Husk at duggen kommer fort hvis du ikke har varmen på.
Selv ved forvarming i 0,5-1-1,5-2timer i klart vær og regnvær har det ikke kommet dugg.
De to leafene som står parkert ved siden av meg hver dag, har dugg hele tiden når de har forvarming på.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Mhagen3

Dette skjønt jeg ikke, men sånn er det jo rett så ofte...

leafster

Det viktigste er å skru av A/C. I praksis er det lurt å ikke fikle så mye med knappene da A/C skrur seg på i tide og utide.

Eivisa: bra at du fant ut av det!

Team Lotus

Min AC står alltid på Auto og 17 grader, jeg bruker forvarming hver dag og har enda ikke hatt den minste antydning til dogg. Jeg bruker bilen ca 4 mil hver dag fordelt over ca fire kjøreturer.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA