Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Kona - Best på oppvarming?

Startet av Vidar_S, onsdag 07. februar 2024, klokken 16:16

« forrige - neste »

Vidar_S

Man kan (med rette) si at Hyundai Kona ikke er den kjappeste bilen på lading, men på oppvarming av frontrute og kupe har visst Hyundai gjort noe rett :) 

https://elbil.no/store-forskjeller-sa-fort-ble-det-varmt-i-bilene/   

SitatSelv om den blåser ganske konsentrert opp på frontruta, kan du kjøre etter fire minutter, takket være at den spyr ut 36 grader mot frontruta. 

Etter fem minutter er det 24 grader i kupeen.

Allerede etter 10 minutter er det komisk varmt i bilen. 43,5 grader på frontruta og 30,6 i kupeen.

Etter 15 minutter gir den 47 grader på frontruta og det er hele 36 grader i kupeen.

Alt i alt er den utrolig rask til å guffe opp varmen og holder alle andre bak seg de 15 minuttene testen varer, selv om Tesla kommer sterkt på slutten.

Øyvind.h

#1
Hvordan i alle dager kan de kjøre en slik test hvor de skal tine frontruta, og droppe å aktivere rutevarmeren? Da går det jo lynkjapt, og mye raskere enn luftoppvarming?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Litt pussig opplegg ja, er målet å tine frontruta (som er litt pussig i seg selv) så må man jo bruke alle tilgjengelige midler.

Selv er jeg mest opptatt av varme overflater og at alle ruter er tint.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stjerneglis

Hyundai Kona har alltid hatt ett knallbra varmeapparat. Vi har aldri savnet behov for forvarming av bilen til tross for mangel på app osv. Med varme i sete og ratt og ett varmeapparat som pumper ut gode mengder av varm luft straks etter oppstart fryser du aldri i en Kona.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

arthur

Har selv en Kona og noe av det vi nettopp setter stor pris på er muligheten til forvarming nå på vinteren. Skal aldr ha en bil igjen uten!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Limodriver

Min kona hadde heller ikke app, men varmeapparatet var så effektivt at jeg aldri savnet det verken mot varme i kupeen eller defroster.

Det var heller aldri noen utfordringer med å holde varmen selv ved -20.

Sammenlignet med nå ærende bil savner jeg mye ved kona, bare ikke etter markedsservicen til BNH og Hyundai Norge.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA