Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import eller vente?

Startet av Lynet, torsdag 04. oktober 2012, klokken 14:46

« forrige - neste »

Lynet

Er det noen som har prøvd å stille om speedometeret til miles?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ove T

Hvorfor i alle dager vil du stille det om til miles ???
Satt og tenkte på å skaffe meg en Leaf...
Men så ble det Tesla
85KWh, sølv-metallic, 19", tech, pano, luft, park
ETA 27.08.14

akseln

Det må jo være for å kunne kjøre fortere :-)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Blip

Tror ikke det er mulig uten en 'oppgradering'. En liten digresjon, kanskje, men det er få ting på forum som er mer irriterende enn "hva-skal-du-med-det"-svar. Litt som Apple-fanboys svarer om funksjonalitet som mangler på Apples produkter. Det som kanskje er mer irriterende er "synse"-svar (noe jeg akkurat går gitt) :$

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Thomas Parsli

Den innlysende grunnen (fra en Apple Fanboy) er å stille om til miles så forbruket blir vist mer nøyaktig.
Enkelte har biler med bare en desimal på EnergyEconomy, så der er miles/kWh langt bedre enn kWh/km.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Når det gjelder slike ting som dette så burde det da ikke være vanskeligere enn å velge det i en eller annen (skjult) meny et sted. Samme med å vise SOC i % i stedet for lotto-rekkevidde, samt en del andre typer innstillinger. Hva er egentlig riktig vei å gå for å gi slike tilbakemeldinger? Til selger, som evt. kan ta det videre oppover?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 23. september 2012, klokken 19:26
Den innlysende grunnen (fra en Apple Fanboy) er å stille om til miles så forbruket blir vist mer nøyaktig.
Enkelte har biler med bare en desimal på EnergyEconomy, så der er miles/kWh langt bedre enn kWh/km.

Thomas
Det var nettop det jeg tenkte på  :)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ove T

Sitat fra: Blip på søndag 23. september 2012, klokken 18:44En liten digresjon, kanskje, men det er få ting på forum som er mer irriterende enn "hva-skal-du-med-det"-svar. Litt som Apple-fanboys svarer om funksjonalitet som mangler på Apples produkter. ..
Bakgrunnen for spørsmålet var at det hadde vært greitt å vite hvorfor. Har det noen fordeler/ulemper framfor km/t - som det ble diskutert videre nedover - f.eks ved utregning av forbruket. Så er det greitt å vite om en da må stille om andre deler av bilen til imperial (vs metric) også...for sammenhengens del. Er forresten stolt eier av en HTC Desire HD...så ikke direkte Apple Fanboy (hvor kom den sammenhengen fra midt inne i diskusjonen forresten ;) )
Satt og tenkte på å skaffe meg en Leaf...
Men så ble det Tesla
85KWh, sølv-metallic, 19", tech, pano, luft, park
ETA 27.08.14

Blip

Sitat(hvor kom den sammenhengen fra midt inne i diskusjonen forresten ;) )
Det er f.eks. ikke mulig å kjøre Java-applets på iPhone (typisk bankID). Svar fra fanboy: "Hva skal du med det?" (med betydningen; "det trenger du ikke"). Men nå er jeg ganske langt borte fra tema... ;-)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

jkirkebo

Sitat fra: Blip på torsdag 27. september 2012, klokken 19:00
Sitat(hvor kom den sammenhengen fra midt inne i diskusjonen forresten ;) )
Det er f.eks. ikke mulig å kjøre Java-applets på iPhone (typisk bankID). Svar fra fanboy: "Hva skal du med det?" (med betydningen; "det trenger du ikke"). Men nå er jeg ganske langt borte fra tema... ;-)

Til gjengjeld er iPhone/iPad såpass populært at bankene lager egne apps isteden. Jeg har Nordea nettbank på iPaden og det er svært mye raskere å logge på med den fremfor java på PCen. Det har ført til at jeg nå utelukkende bruker iPaden til nettbank. Så for min del har mangelen på java kun vært en fordel ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA