Tesla Model 3 standard range vs long range

Startet av Manfredd, mandag 09. mai 2022, klokken 22:13

« forrige - neste »

paalsen

Sitat fra: JPM på tirsdag 07. juni 2022, klokken 14:31
Smalt utvalg, men jeg kjenner to som har TM3 Performance. De er utrolig nøye og forsiktig med bilene sine. Vasker, pusser og står på. En og annen maktdemonstrasjon på påkjøringsramper og i lyskryss forekommer, men det må da være greit. :-)
Akkurat som meg dette, så da vet du om 3stk [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trekkoppbil

#16
Sammenligningen går på ett batteri som har høy energitetthet når batteriet er nytt, eller ett som har litt lågere energitetthet, og 4 ganger så lang levetid.
Nye NCA-batterier har større energitetthet enn nye LFP-batterier.
Gamle LFP-batterier kan ha større energitetthet enn like gamle NCA-batterier.
Teknisk sett er det en viss alder som er kryssningspunktet for når LFP-batteriet vil ha større kapasitet enn NCA.
Bruksverdien for en gammel bil, synes jeg avhenger av hvor godt batteriet er holdt, men jeg tviler litt på at bruktbilmarkedet vil verdsette bilen på samme måten, og i alle fall ikke i den alderen hvor leasingbiler selges.

Så er det mange andre egenskaper enn kapasitet som har betydning for et batteri.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA