Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte hovedbil i elbil ?

Startet av tomrh, mandag 22. oktober 2012, klokken 15:39

« forrige - neste »

tomrh

http://www.saftbatteries.com/SAFT/UploadedFiles/PressOffice/2012/CP_40-12_en.pdf

Sitat
Electric and hybrid vehicles can now reap the benefit of the unique performance of the SuperPhosphate™
technology developed by Saft which is superior to the standard lithium-iron phosphate technology
currently available in the market.
Hvor "superior" er denne teknologien mon tro?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Ikke godt å si, men det hørtes ut som 48V moduler var hovedfokuset.

Hadde vært kjekt om SAFT kunne levert byttebatterier til de gamle PSA'ene basert på denne teknologien, og da selvfølgelig med nødvendig dokumentasjon på endringen.

Desverre er nok dette ønsketenkning, og neppe noe SAFT ville brukt resurser på.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tomrh

Googlet dette og fant ut at teknologien er fra 2009-2010 og dreier seg mest om forbedret ut- og oppladning i forhold til vanlig LiFePO4. Det opereres med 7 kW/kg kontinuerlig utladning. Energitettheten er litt bedret med 160 Wh/kg, men ikke noe kvantesprang oppover. Mulig at det som presenteres i Paris nå har blitt enda litt bedre, men at de fremdeles holder kortene tett til brystet.

Jfr:
http://www.powerpulse.net/story.php?storyID=22101
http://www.saftbatteries.com/SAFT/UploadedFiles/PressOffice/2009/CP_61-09_en.pdf
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA