Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av sukram, tirsdag 16. oktober 2012, klokken 13:16

« forrige - neste »

sukram

Hei.
Da var mine dager som lykkelig elbilist slutt.
Har fått pris på ca 100.000.- for bytte av batteripakke (ZEBRA).
Det passer studentlommeboka mi serdeles dårlig. Så om noen har forslag til rimligere løsninger, setter jeg stor pris på det. PCU gen 2, og varmer fungerer som de skal, ellers har bilen gått 25"km.
2010 Think Zebra fra konkursboet
1996 Audi 2.8 Q
1993 Mercedes 220
1984 Nissan Patrol K160
1976 Honda 350XL

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

hma

Sukram, hva enn du gjør, ikke vrak bilen!

1. EMA-Think / Valmet har solgt Zebra-batterier til  €5'900. Du kan sjekke enten med Valmet direkte eller med gernot.katzgraber@ema-think.com (om han fortsatt jobber for Think) og spørre om de har flere batteri igjen. Mulig BauDemo på forumet kan gi deg kontaktinfo.

2. Du kan hente priser på nytt batteri fra flere servicepartnere i Europa, se: http://www.elbil.no/wiki/Ny-Think:Sodium_Zebra-batteri

3. Batteri bytter du enkelt selv. http://www.elbil.no/wiki/Ny-Think:Batteribytte

4. Sjekk også om det er garanti som Lynet foreslår, ved å kontakte R&S (eller en av de Europeiske servicepartnerene).


Kan du sjekke hvilken PCU-sw-versjon din bil kjører på?
Det er grunn til å tro at mange av bilene fra Think (solgt via Auksjonen) var utrustet med eksperimentell sw og det er derfor viktig å få kartlagt disse og mulige konsekvenser.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

elektrolux

Et annet alternativ er å kjøpe ut et Litium batteri jeg kjøpte fra Valmet, og som nå ligger i Drammen.

Pris: 60000 NOK inkl moms og med garanti fra EMA på at batteriet er OK.

Røhme og Selmer kan omprogramere bilen til Litium.

Ellers er jeg interresert i å kjøpe bilen som delebil om prisen er lav nok.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hma

Sitat fra: elektrolux på onsdag 26. september 2012, klokken 15:10
Røhme og Selmer kan omprogramere bilen til Litium.
Hvilken omprogrammering tenker du på?

Vet du om nye-Think kan godkjennes etter bytte av batterikjemi?

Så vidt jeg har hørt er kjøretøyets batteritype registrert i kjøretøyregisteret, slik at bl.a. brann- og redningstjenesten skal ha korrekt informasjon å forholde seg til.
Det kan f.eks være krise om brannvesenet forsøker å slukke brann med vann på en zebra-Think når de har fått opplyst at den har litium-batteri.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Go-carter

Mht til at Think er godkjent med både zebra og li, så TROR jeg at det bør være ren plankekjøring? Blir det samme som å bytte fra diesel til bensinmotor i en vanlig bil. Må vel bare ha dokumenter fra R&S e.l. som bekrefter at bilen er lik.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hma

Jeg støtter deg Go-carter i at det burde være mulig med tanke på at nye Think har typegodkjenning i Norge for begge typer kjemi. Men jeg ville ikke tatt noe for gitt her til lands.

Jeg vil i alle fall fraråde all bytte av kjemi uten godkjenning fra Vegvesenet.
Som nevnt er slik godkjenning svært viktig i forbindelse med eventuell redning eller brann.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

El rayo

Sitat fra: sukram på onsdag 26. september 2012, klokken 10:40
Da var mine dager som lykkelig elbilist slutt.
Ikke gi opp elbil med én gang, Sukram. Det er ikke sikkert at det første pristilbudet er det beste eller eneste.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

sukram

Hei og takk for mye bra tilbakemelding.
Skal selvsagt ikke kjøre et stykke norsk ingeniørhistorie som Thinken er på huggeren, men heller omsette den som delebil. Sjekker ut tipsene om erstattningsbatteri, men uansett blir nok det for kostbart, og i såtilfelle kun for å selge bilen igjen.

Mistenker at PCU sw er en smule spesiell:
-Holder 120km/t i e
-Regen virker kraftigere enn på 08'modeller jeg har kjørt (lett 3 prikker i e og 1.5-2 i d)
2010 Think Zebra fra konkursboet
1996 Audi 2.8 Q
1993 Mercedes 220
1984 Nissan Patrol K160
1976 Honda 350XL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA