Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VW Golf El-bil City Stromer

Startet av ilmarw, torsdag 17. januar 2008, klokken 00:21

« forrige - neste »

ilmarw

Hei,

Hva skjedde med innslaget som Lars varslet skulle komme på tirsdag? Kom det på onsdag? Noen som så det? Den opprinnelige tråden ser ut til å ha blitt slettet.

ilmar
Polestar i bestilling

El rayo

I dag kl 19:55 på NRK 1 blir det muligens innslag om elbil. Programmet heter Krafttaket.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

ilmarw

Joa, var noen trøndere som prøvekjørte den nye Think'en som kommunen har kjøpt (første av 20).
Polestar i bestilling

Ken

Ja, bare synd at den ene familien kjøpt en Toyota Prius  istedenfor ren elbil. De sier at de spare 50% bensin men det kan ikke stemmer. Den som kjører rundt Kristiansand med"Verdens mest miljøvennlig bil" klistret i stort format på sidene irriterer meg grenseløs. Det er snakk om å doble batteri kapasitet nå men det er ikke nok.
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ilmarw

Det er ikke noen mulighet til å lade batteriene annet enn gjennom bensinmotoren, sant? De mente vel at de ville spare miljøet for 50%, vet ikke om det blir det samme som å spare 50% i bensin?

Et argument som ble brukt er at en veldig stor del av bilen kan gjenvinnes, men det samme sa jo Think, og vi har jo sett at disse bare ender opp i pressa på en vanlig bilopphugger på Nesodden.

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Det var nok Prius 1 dette gjaldt, men Auto motor og Sport fant ut at den var værsting på forskjellen mellom oppgitt forbruk og faktisk forbruk med hele 62% høyere forbruk enn oppgitt.

Hadde familien kjøpt elbil i stedet, og beholdt gamlebilen til de (den) turen til hytta, hadde nok utslippene blitt betydelig mye mindre enn med en ny Prius.

Forresten, kona syntes nye Th!nken var kul. ( Hu har jo sett den mange ganger før ) Uansett, det gjør den mer aktuell til en plass i garagen min. Hovedproblemet er som alltid at jeg gjerne betaler en høy innkjøpspris, men etter det vil jeg ikke ha noen sugerør ned i lommeboka mi.

Er der noen som har prøvt, eller vet noe om nye Think kan kjøpes:

a) inkludert batteri til 240 000 NOK. ( dette er regnet ut fra en uttalelse fra Think om at de sponser halve batterikosten og at bilen i seg selv koster 160 000 NOK

b) helt uten batteri til 160000. Har masse blokker med NiCd som jeg regner som geniale til Elbilbruk, og kunne brukt disse, eller Lion's LiIon batteri med lader.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA