Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Navmotor i bakhjul vs midtmotor (Neo Xtrem vs Xenion 650)

Startet av sven erik, mandag 17. juni 2013, klokken 15:06

« forrige - neste »

sven erik

hva må en gi for litium batterier til kango 2004  modell
helst med god kjørelengde 

noen som vet

elektrolux

Grovt regnet:

Ca 5 kr/W + 10-15 KNOK for BMS.

Tipper du ønsker minst 20 kW for å kunne kjøre 150+ km, Altså: 5 kr*20000W= 100 KNOK + 10-15 KNOK= 115 000 Kr.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

er dette med byte eller bare batteriene ?

sven erik


el-snorre

 Ikke bare bare og bytte. Bytte av batterikjemi krever fremvisning for ny godkjenning. Personlig hadde jeg ikke giddet å bruke så mye penger på en gammel bil. 8)
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

sven erik

denne er gått lite  og  tar den ut av landet å godkjenner den  å til bake

elektrolux

Det er beundringsverdig det Sven Erik ønsker å gjøre. Han vil gi en gammel bil nytt liv, i stedet for å belaste verden med enda en ny bil.

Dette burde Elbilforeningen støtte opp om, og ikke snakke ned.

Det må vel mye mer miljøvennlig å fortsette å bruke en allerede produsert Elbil, framfor å kjøpe en ny?

Der er flere firma i både Tyskland og Tsjekkia som kan hjelpe Sven Erik med bygging og godkjenning, og jeg håper i alle fall at han tilslutt får drømmebilen sin.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

jeg har faktisk å snakket med biltilsynet om  bytte å ja en må inn men  de mente en skulle kunne få det godkjent i Norge om man har papirer på at dette er gjort forskrivsmessig  med kabler og diverse som var riktige for nye baterieriene  og det holt at en som  var utannet innenfor dette  hadde gott over det
for disse bilene er ikke typegodkjent  med et type batteri i Norge som noen andre er og det var vist en stor forskel sa han ene i Tønsberg som jeg har snakket med

sven erik

Noen fler som kan bytte batterier på denne? Skulle helst hatt ennå lenger rekkevidde

sven erik

Ikke noen som vet og kann mer om batterier

Johnsen

Se tråden min på kewet.
Det ble en sukse.
Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA