Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen prøvd å klage på parkeringsgebyr? (maks 2-timer-skilt)

Startet av sims, fredag 14. september 2012, klokken 18:10

« forrige - neste »

sims

Jeg har alltid hatt lyst til å kjøre US på tvers, cruise på route 66 som en skikkelig amerikaner. Noen som har en formening om det ville være praktisk mulig å hente min norske Tesla på fabrikken i Palo Alto, kjøre til østkysten og sende bilen over dammen? Hvis man bare kunne få noen prøveskilter, midlertidig forsikring og en fornuftig båttransport.... så burde det vel gå an? ;D



goggo


Jeg vet at mange europeiske bobil eiere tar bobilen sin over dammen på en rute mellom Hannover og Halifax, da det er mye billigere å kjøre rundt her borte med europeiske drivstofføkonomiske bobiler enn med de bensinslukerne de selger eller leier ut her...   Har hørt noen si at denne transporten var "billig" uten at jeg har noen aning om hva det betyr.

Så stopp gjerne for gratis lading og overnatting hos en norsk elbil entusiast   8) uten elbil   :'(  i nordre New Hampshire, når du nærmer deg østkysten på vei til Halifax ;D 

HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Oreo

Jeg sjekket transport over dammen for ca fire år siden og kom fram til en pris på under USD 1000,- fra østkysten (New Jersey). Ca USD 12-1400 fra vestkysen (LA), begge levert på kaja i Drammen.
Husker ikke hvilket rederi det var, men mulig det var Wilhelmsen:
http://www.2wglobal.com/www/WEP/index.jsp

Jeg håper for din skyld at du tenker å bestille en europeisk versjon, og da ville jeg sjekket om du får ladet den i statene  :o
Hvis ikke kan det jo hende du blir skuffet :(
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

JohanH

Det er nok lite sannsynlig at dette lar seg gjøre, mest sannsynlig vil Tesla shippe bilene ikke ferdige satt sammen til Europa, hvor f. eks. batteripakke installeres her i Europa (i Nederland eller Belgia har man gjort det på Roadster). Det er også sån at en bil som er godkjent for å kjøres i USA ofte ikke vil være godkjent i Europa og vice versa, dette har å gjøre med f. eks. lys (blink-lys, halvlys osv) men også mange andre detaljer. Dessuten er det nok sån at hvis du tar en factory delivery i California så MÅ du betale salex tax der (Selv om du skal ta bilen til Norge), d.v.s. noe du unngår i Norge (ikke moms, toll eller engangsavgift på elbil). Det er flere i USA på forum som bor i andre stater eller i Canada som har undersøkt om de kan dra og hente bilen og alle har fått til svar at da MÅ de betale California sales tax (6 eller 7% tror jeg).

Så en morsom ide men tror du kan droppe den dessverre...

foxy

hva med å leie en V10 Pickup med tilhenger og frakte Model S til østkysten med den?  ;)
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA