Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva betyr stiv bil?

Startet av Fleur, søndag 31. oktober 2021, klokken 01:04

« forrige - neste »

nosi1202

Sitat fra: MacV på tirsdag 02. november 2021, klokken 12:51
Jeg synes Model Y på 19" vinterdekk (prøvekjørte nettopp) var en drøm å kjøre i forhold til det jeg er vant med fra Model 3 LR 2019 (19" / 18") når det kommer til dempingen. Sistnevnte oppleves langt hardere. Litt mer krenging i svingene på Model Y men absolutt ingen båt-følelse. Synes nå jeg da :)

Jeg synes også den krenger nok når den blir presset, mye mer enn model 3, men langt bedre enn forventet av en CUV.
2023 - Model Y P
2021 - Fiat 500e Cab

Radial

Desidert stiveste bilen jeg har eid.
Har en gårdsplass med grus med bakke som møter en grusvei, og MGn spoler aldri i denne kneika uten provosering.
Men Y står med "2 hjul i lufta" her rett som det er, og flytter ofte en del grus pga dette.

Ikke noe stort problem, men er uten mål og mening at en familiebil er så stiv. Performance kunne vært sånn, Vanlig Y kunne fint hatt mye mer komfort-preg.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

daktari

Har hørt at en Audi RS4 faktisk er mykere/mer komf enn Y. Men RS4 har adaptive dempere, så dette er i comfort. Det betyr at Y er likere RS4 standard/sport.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA