Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny SR+ eller brukt LR

Startet av Grenadier, lørdag 23. oktober 2021, klokken 19:45

« forrige - neste »

hELgenen

Dette er dessverre typisk for veldig mye som selges i USA. Kan de skylde på noen og frasi seg ansvar - så gjør de gjerne det.

Det er tydeligvis ikke en uavhengig norsk importør som kan ta ansvar og fungere som filter mellom kunden og produsenten. Så her tar man alle forbehold og følger samme tolkning og holdning som advokatene på hovedkontoret i USA klarer å lire av seg.

Personlig mener jeg Tesla sitt hovedsete I Norge er alt for slappe med å utfordre hovedkontoret i USA.
Det er derfor Even Roland også klarer å fremstå som en ekte politiker i en del intervjuer - det høres ut som han leser høyt fra manus. Lokale bilforhandlere i Norge har ofte en helt annen holdning til dette temaet. Men det er kanskje slik det blir når man styres med en hard hånd? Tror viljen er der hos mange i Tesla Norge, men de tør bare ikke gjøre noe med dette da de sikkert har fått klare beskjeder om hva som skal gjelde.

filtvet

Heldigvis svært få biler som gjennomruster på så kort tid, men verdien av bilen blir lav dersom den får stygge rustflekker utenpå. Kan selv gjerne kjøre i gamle biler, men synlig rust og bulker liker jeg ikke.

tornaldo

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 15:40
Vet vi nå at BTF1 = 60kWh?

I følge en annen tråd her ja. Men har ikke tatt meg bryet med å oversette meldingene på det tyske forumet. Det ser jo slik ut. Det er forøvrig veldig bra, nesten WLTP på høyde med en LR Model Y.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Grenadier

Har SR+ gått litt opp i pris nå? Ser at prisen nå er 369.990,- på Tesla sine sider. Husker ikke helt hva den var for noen dager siden, men var det ikke 364.990,- eller noe deromkring?

Vel, hvis dette er pga. 69kw batt så er det jo verdt det.


tornaldo

Sitat fra: Grenadier på onsdag 27. oktober 2021, klokken 09:35
Har SR+ gått litt opp i pris nå? Ser at prisen nå er 369.990,- på Tesla sine sider. Husker ikke helt hva den var for noen dager siden, men var det ikke 364.990,- eller noe deromkring?

Vel, hvis dette er pga. 69kw batt så er det jo verdt det.

Prisen er opp kr 20000. Om det er pga 5 kwh større batteri fremover, eller høy etterspørsel, er vel usikkert. Kanskje en kombinasjon.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Grenadier

EDIT: Jeg skrev 69kw batt, men mente selvsagt 60kw

OlaM

Sitat fra: Grenadier på onsdag 27. oktober 2021, klokken 10:43
EDIT: Jeg skrev 69kw batt, men mente selvsagt 60kw

Med 69 kWh ville nok prisen gått opp til 420k.
'21 3LR

Electric cars in Norway

#37
Er inne på Finn.no og sjekker bruktbilprisene fra tid til annen... en stund siden sist nå... da mener jeg å huske det var rundt ca 350`isch.... og nå må jeg bare si jeg synes TM3 holder seg fortsatt godt i bruktbilpris. Bra!  Men en ting er er hva det står i annonsen og en annen ting er hva de blir solgt for... kansje 10`/20` tusen i avslag?.... jeg vet ikke... uansett... gode priser...

Se selv... mange 2019 med masse km på klokka for 340`/350` og nordover....  det er jo noe som heter at gode biler holder seg godt i bruktbilpris markedet....

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.8078.2000501&sales_form=1&sort=PRICE_ASC

filtvet

Kjøper du ny bil er det selvsagt bra at bilen har lavt verditap det første årene, men dårlig nytt for nestemann. Synes 70.000 er for lite avslag for en brukt 2 år gammel bil.

Spennende å se hvor mange km bilen(batteriet) varer. S ligger vel på ca 240.000 km da ihverftall en god del av bilene har byttet batteriet.

ViktorS

Sitat fra: filtvet på søndag 07. november 2021, klokken 12:08
Kjøper du ny bil er det selvsagt bra at bilen har lavt verditap det første årene, men dårlig nytt for nestemann. Synes 70.000 er for lite avslag for en brukt 2 år gammel bil.

Spennende å se hvor mange km bilen(batteriet) varer. S ligger vel på ca 240.000 km da ihverftall en god del av bilene har byttet batteriet.

Bytter folk batteriet for egen regning, eller er det garanti-greier?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

filtvet

Har sette flere annonser der det står "fikk nytt batteri" på garanti. Tror ikke folk bytter batteri dersom de må betale selv.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA