Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?

Startet av Baltor, onsdag 01. august 2012, klokken 16:00

« forrige - neste »

Baltor

Min ene Classic bråstoppet mens jeg kjørte, feilmelding på dashbordet, system failure, service required.

Etter at bilen var tauet hjem med en annen Classic ble den stående noen dager, oppdaget da at den ikke ladet 12v. Ladet dette, fikk låne Actia instrument, dette viste "no communication" med BMS, dermed mistenkte jeg at BMS var død. Heldigvis viste det seg at sikringen som gir 12V til HV boks og BMS hadde gått, da jeg skiftet denne fungerte dc-dc, det var heller ingen feil på BMS.

MEN: Actia instrumentet viste følgende permanente feil på drivlinje:
ECU FEIL= DEFEKT.
Har noen vært borti dette før??
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Lunde

Det kan skje, men er en sjelden feil. Antar at sikringen på hovedbatteriet er defekt . Mulig feil på kontrolleren , men sjekk sikringen først. Men for all del vær forsiktig så du ikke får deg en karamell eller smelter noe i prosessen  :-[
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Baltor

Sitat fra: Lunde på onsdag 04. juli 2012, klokken 18:37
Det kan skje, men er en sjelden feil. Antar at sikringen på hovedbatteriet er defekt . Mulig feil på kontrolleren , men sjekk sikringen først. Men for all del vær forsiktig så du ikke får deg en karamell eller smelter noe i prosessen  :-[
Tror ikke det kan være en sikring i batterikassa. All strøm fra batteriet går gjennom den store (patronen på batterikabelen), inne i Hv boksen er det en 40A til varmeapp og en 15A til DC-DC. Både varmeapparat og dc-dc virker.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Lunde

Ok da er nok den hel. Byttet en en gang, men det varte ikke penge før kontrolleren til øvelsen for godt. Heldigvis er vel ikke denne boksen mangelvare    ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Ken

Er bilen kjørbar etter sikringen var byttet? Hva med å løsne de 2 multikontakter i batteriluken og koble til igjen? Det kan skje mye rart med BMSen som ordne seg etter hvert. En bil som jeg fyller vann på ta en dag før kjøleviftene stopper. Min bil med defekt motor ga ingen feilmeldinger, men kjørte i krypfart. Du må bare prøve noe til BMSen gir opp og oppføre seg!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lunde

En smartphone med autokorrektur er ikke alltid veldig smart ser jeg  :-X joda motoren virket noen uker etter sikringsskifte før den controlleren stoppet for godt .
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Ken

Brå stopp i mitt tilfelle betydde dårlig motor. Bilen kjørt OK i mellom, men etter hvert kunne den bare krype. Husk ikke hvilken feil som sto i drivlinje ECU, men jeg fikk et utropstegn etter gjentatt kjøreforsøk. Motor er byttet nå etter forsøk av å bytte motorkontroller som hjalp ikke.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

OneMore

Sitat fra: Ken på tirsdag 10. juli 2012, klokken 00:11
Husk ikke hvilken feil som sto i drivlinje ECU, men jeg fikk et utropstegn etter gjentatt kjøreforsøk.

Kan det ha vært overstrøm ?
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Baltor

Satte inn en annen motorstyring i denne bilen, og alt fungerte som det skal.
Litt snodig at motorstyringen tok kvelden, denne bilen har blitt kjørt svært lite.
Uansett nå triller den igjen takket være et slaktoffer.
Til de som lurer, skifte av motorstyring er ikke vanskelig, ørlite mer arbeid enn å skifte lader, men enklere faktisk. (ingen skruer på håpløse steder)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Ken

Bra at du fant feilen og motoren var OK. Motorstyringen må skrues ordentlig på plass før testing siden de kablene er så korte.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA