Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mr Bjart Holtsmark skyter spurv - igjen

Startet av tomrh, tirsdag 04. september 2012, klokken 19:25

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: leafster på søndag 12. august 2012, klokken 23:55
mmm... En Hydrolift med drivverk og batteri fra en Leaf --> HydroLEAFt!

Hehe, blir nok litt snaut med 80kW. Jeg hadde en Hydrolift T-20 tidligere, en 310kW motor fra Model S hadde nok vært en bedre match ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elbil fundamentalist

Ved banekjøring så er leafens ekstra vekt en stor ulempe. Hadde testen vært snill langturkjøring i 80km/t hadde vel Leafen kommet mye bedre ut.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

eivisa

#17
Har kjørt Imiev og Leaf samme løype og under samme værforhold.
Kjørte Imiev 114km før den var tom(skilpaddemodus siste 2,5km).   Leafen kjørte jeg 139km, og da var bare første varsel på batteri kommet på.
Er godt fornøyd med Leafen. ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

leafster

Sitat fra: jkirkebo på mandag 13. august 2012, klokken 00:16
Sitat fra: leafster på søndag 12. august 2012, klokken 23:55
mmm... En Hydrolift med drivverk og batteri fra en Leaf --> HydroLEAFt!

Hehe, blir nok litt snaut med 80kW. Jeg hadde en Hydrolift T-20 tidligere, en 310kW motor fra Model S hadde nok vært en bedre match ;)

Selvsagt, men det blir ikke samme schwung over navnet :)

gbzdoc

Min Ibiza hadde vært helt top å hatt Leaf motor og batteri på. Stillegående og fint med rask respons for wakeboarding. Og lading er jo null problem da jeg allerede har egen stikkontakt jeg ikke bruker... ;-)

Ekstra vekt er jo også positivt ved wakeboarding. :D

RuneW

Sitat fra: gbzdoc på mandag 13. august 2012, klokken 16:14
Min Ibiza hadde vært helt top å hatt Leaf motor og batteri på. Stillegående og fint med rask respons for wakeboarding. Og lading er jo null problem da jeg allerede har egen stikkontakt jeg ikke bruker... ;-)

Ekstra vekt er jo også positivt ved wakeboarding. :D

Hehe - helt klart! Jo tyngre jo bedre :-)

Med et digert batteri så kunne man ha droppet vann-balast-tanken på 250 liter...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

daggad

Sitat fra: foxy på lørdag 11. august 2012, klokken 20:27
leaf har 50% mer batterikapasitet og klarer bare 10.9 km mer  - soleklar vinner i-miev!  8)

forresten har dere sett hvordan miev'n parkerte leafen på startstreken?  ;D

Se fra 7:50 Foxy..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Haahov

E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

gbzdoc

Ikke så rart når den er 500kg lettere. :-)

Den er den mest energieffektive bilen til salgs i USA. :)

Skal ikke se bort fra at Think og Buddy slår den. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA