Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lys på Leaf

Startet av Phuc, mandag 23. april 2012, klokken 22:13

« forrige - neste »

Kito76

Fikk med en 10 meter, 10 Amp til Imiev``en idag. Er det vanlig å få med en 10 m og ikke 5 m? Kjekk å ha hjemme, men litt upraktisk i byen...

Phuc

Trodde også først at 10m var litt i lengste laget, men det går faktisk ganske greit.
5m er litt for kort enkelte steder slik at man må tenke på hvordan man parkerer. Det slipper du med 10m som rekker rundt hele bilen din.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Kito76

Det står på laderen at det skal være sikret krets og jordfeilbryter. Hva vil det si? Jeg har en stikk kontakt på veggen utenfor rekkehuset. Kontakten er med lokk og dermed sikret mot regn. Det er ikke egen sikring for kontakten. Det står i sikringsboksen at kursen er for stikk 1 etg. Tror dere at det går bra? Har ladet en Reva i et år uten problemer.

Sverre_E

Tyngden fra ladekladden er lite gunstig for schuko-støpselet i de låsbare boksene jeg pleier å bruke.
Jeg laget en simpel løsning for strekkavlastning, med en strips og skallet til en gammel schuko.
Nå henger kladden godt, og den vesle kabelen frem til kladden er ikke i spenn når lokket er skikkelig låst.
Det sitter også en karabinkrok på tampen av stripsen, som er lang nok til feste på egnet krok.

Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

hkaspenberg

Sitat fra: Kito76 på onsdag 01. august 2012, klokken 23:31
Det står på laderen at det skal være sikret krets og jordfeilbryter. Hva vil det si? Jeg har en stikk kontakt på veggen utenfor rekkehuset. Kontakten er med lokk og dermed sikret mot regn. Det er ikke egen sikring for kontakten. Det står i sikringsboksen at kursen er for stikk 1 etg. Tror dere at det går bra? Har ladet en Reva i et år uten problemer.

Hvis du har lada en Reva der i et år uten problemer går det helt fint å lade nybilen også! Etter min mening er det mye overdrevet hysteri fra produsentene av Trillingene samt Nissan rundt dette med lading. Jeg har brukt det samme stikket i garasjen siden 2003 (da garasjen var ny) på diverse elbiler uten noe problem i det hele tatt.

Men lag deg en strekkavlaster slik at vekten av den tunge klædden ikke henger på støpselet alene. Jeg har skrudd inn en krok ved siden av kontakten og tilpassa lengden på snoren som fulgte med slik at snoren tar all vekt.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elektrolux

Eller forleng ledningen slik at kladden kan ligge trygt paa eller under bilen eller i bagasjerommet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Kito76

#36
Kjøpte en ståltrålås hos Clas Ohlson. Kan justere lengde på tråden og kan brukes til å henge kladden istendenfor tau/tråd.


Phuc

Sitat fra: Kito76 på torsdag 02. august 2012, klokken 17:22
Kjøpte en ståltrålås hos Clas Ohlson. Kan justere lengde på tråden og kan brukes til å henge kladden istendenfor tau/tråd.
Fiffig  :)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA