Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013 modellene?

Startet av hma, mandag 23. juli 2012, klokken 10:38

« forrige - neste »

hma

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lunde

ZEBRA kan se ut til å ha en overlegen levetid om man ikke opplever et regelrett havari grunnet produksjonsfeil. Har nå kjørt 84000Km og kan ikke si jeg har mistet en eneste prosent av kapasiteten. Kjøpte bilen for tre år siden med 2350Km på meteret. Batteriet er med andre ord fire år gammelt. Hørt at de som har rundet 100 000 sier det samme.
Litt rart å høre diskusjoner om restkapasitet på 80% på litium etter 100 000 og fem år . De hadde det samme på ZEBRA, men tiden vil vise hvilken teknologi som holder over år og kilometer ;-)

Hvor ble det av deg på ZERO Rallyet Go-Carter??  ::)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

III

Har nevnt et sted at jeg trodde jeg hadde mistet noen få prosent rekkevidde , men tror det er feil , da jeg fant ut at jeg bruker 3-4% mer på E18 utenom Holmestrand enn jeg gjør om jeg tar "gamleveien"(4km kortere, men lavere gj.snitthastighet, dog mere bakker) gjennom Holmestrand når jeg kjører Horten-Oslo. :)

Om noen vet om en Zebra-think til salgs med 4 seter(eller mulighet for) , si gjerne ifra.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Go-carter

Sitat fra: Lunde på fredag 22. juni 2012, klokken 20:10
ZEBRA kan se ut til å ha en overlegen levetid om man ikke opplever et regelrett havari grunnet produksjonsfeil. Har nå kjørt 84000Km og kan ikke si jeg har mistet en eneste prosent av kapasiteten. Kjøpte bilen for tre år siden med 2350Km på meteret. Batteriet er med andre ord fire år gammelt. Hørt at de som har rundet 100 000 sier det samme.
Litt rart å høre diskusjoner om restkapasitet på 80% på litium etter 100 000 og fem år . De hadde det samme på ZEBRA, men tiden vil vise hvilken teknologi som holder over år og kilometer ;-)

Hvor ble det av deg på ZERO Rallyet Go-Carter??  ::)

Jeg måtte ta filosofieksamen, ellers hadde jeg vært med :D Ta det med ro, du skal få konkurranse neste år  ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Sitat fra: AGD på lørdag 23. juni 2012, klokken 11:32
Om noen vet om en Zebra-think til salgs med 4 seter(eller mulighet for) , si gjerne ifra.

Obs! Zebra og 4 seter er et mareritt for mekanikeren grunnet at omtrent hele bakre interiør må demonteres for å komme til kjøleviftene til Zebra batteriet.

På litium versjonen er det ingen kjølevifter og dermed ikke slike problemer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

III

Sitat fra: elektrolux på onsdag 04. juli 2012, klokken 07:27
Obs! Zebra og 4 seter er et mareritt for mekanikeren grunnet at omtrent hele bakre interiør må demonteres for å komme til kjøleviftene til Zebra batteriet.

På litium versjonen er det ingen kjølevifter og dermed ikke slike problemer.

OK ! , men er det vanskelig å demontere bakre interiør selv da ? Selv om det tar tid ?
Det vil jo også forhåpentlig bare være nødvendig en gang , når zebraen skal skiftes ut?

Er så begeistret for batteritypen at jeg nekter å skifte til litium om jeg ikke absolutt må :

Det er så lett! Putt kabelen i vegg og bil , lad uten å tenke, dra ut og kjør.. langt !
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

hma

Se vedlagt dokument som viser hvordan et zebrabatteri ser ut innvendig og hvordan det produseres.

http://www.mmmm.it/docaxu/fzd385.pdf
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA