Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel uten kladden

Startet av foxy, mandag 27. august 2012, klokken 11:43

« forrige - neste »

foxy

ned 58% yoy - taper mot plugin hybrider som volt. volt signifikant opp i juli.

I-miev 2011
Asker

Aspiranten

Det er vel effekten av Phoenix batteriene det...

Veldig dumt valgt av Nissan å ignorere dem så lenge ved å si at det er helt normalt, og så bare skrive ett løst brev.
Nissan Leaf

Ogi

Saken er at etter Nissan er ferdig med alle "early adopters", så er USA fortsatt et svært vanskelig marked for elbiler i forhold til Europa hvor høye bensinpriser gjør elbiler mer lønnsom. Og alle fordeler som vi har her i Norge med gratis parkering, bomring, gratis lading, busfelt osv mye o mindre finns ikke i USA.

At salget at leaf faller i USA er ikke overraskende.

arnejorg1

Leaf tåler jo ikke hetebølgen i usa. Det kan jo være en medvirkende årsak
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

BE

#4
Jeg tror nok Ogi har et godt poeng. Husk at en Leaf koster det dobbelte av en godt motorisert Golf i USA.

Jeg tror det er de høye avgiftene på resten av den sammenlignbare bilparken i Norge som gjør at Leaf selger så bra som den gjør her hjemme. Selvsagt også alle de andre godene, men flertallet i Norge ville nok ikke kjøpt en Leaf dersom du kunne få en tilsvarende utstyrt Golf til halve prisen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Thomas Parsli

En annen faktor er Volt, som bare koster 10-15% mer og passer amerikanere flest langt bedre.

Volt selger bra for tiden, jeg tror Leaf trenger bedre insentiver i USA for å ikke bli marginalisert.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Kito76


hertugen

Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

hertugen

Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA