Hovedmeny

Ryggekamerat instabil

Startet av Autjon04, mandag 21. juni 2021, klokken 21:08

« forrige - neste »

Autjon04

Har en TMS 2017 der ryggekamerat ikke alltid fungerer. Jeg bruker bilen kun noen dager i uka, og kamerat fungerer oftest (9 ganger av 10) når jeg starter og kjør til destinasjon. Når jeg kjører fra destinasjonen etter ett par timer så fungerer den nesten aldri (> 9 ggr av 10).

Googling anbefaler reboot, og det løser problemet kun midlertidig.

Tror dere at Tesla vil fikse dette på garanti, eller skal jeg med en gang høre med 3e parts verksted?

Det beste skulle være om Tesla kunne sende en mobil verkstedsbil, og så kan jeg håpe at bilen fungerer (eller mer riktig, ikke fungerer) som det pleier å gjøre...

Noen som har noen DIY tips?

Motorwatt

1) Bilen har fremdeles fabrikkgaranti/innenfor reklamasjonstid
2) Du får lånebil hvis den må på verksted
3) Skriv i bestillingen at du ønsker Mobile Service, så blir det evaluert
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

VigdisA

Er litt nysgjerrig på om du kanskje har byttet MCU nylig ? Eller kjører du fortsatt med opprinnelig MCU med liten eMMC-brikke?
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Autjon04

Motorwatt: Takk for rask og tydelig svar! :)

VigdisA: Nei, jeg har ikke bytt MCUn. Kan det virkelig være sån at minnebrikken spiller rolle?

Motorwatt

Skal kanskje tilføye at garantien gjelder i 5 år eller 100.000 km, begrenset ved det som kommer først.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RJK

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 22. juni 2021, klokken 14:58
Skal kanskje tilføye at garantien gjelder i 5 år eller 100.000 km, begrenset ved det som kommer først.

Og reklamasjonsretten har ingen slik satt km-begrensning. Man kan derfor argumentere for at km-standen er uvesentlig for hvorvidt du skal få dette dekket eller ikke.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ellemelle

Husk å filme de situasjonene hvor det ikke virker, og last opp denne filmen som vedlegg når du bestiller time.
Hvis ikke risikerer du at de sier alt fungerer som det skal.

Jeg fikk byttet et tilsynelatende velfungerende ryggekamera på garanti, fordi jeg kunne fremvise en film som dokumenterte problemene jeg hadde av og til.

RJK

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 22. juni 2021, klokken 17:08
Husk å filme de situasjonene hvor det ikke virker, og last opp denne filmen som vedlegg når du bestiller time.
Hvis ikke risikerer du at de sier alt fungerer som det skal.

Jeg fikk byttet et tilsynelatende velfungerende ryggekamera på garanti, fordi jeg kunne fremvise en film som dokumenterte problemene jeg hadde av og til.

Dette er et godt tips. Jeg gjorde tilsvarende med en TV som var "farlig nær" garantiutløp, og som til tider flikket/rullet med feil i bildet. Tok ikke sjansen på at det plutselig skulle funke og ikke feile igjen på tiden de hadde den inne. Med video lagt ved reklamasjonen/garanti-forespørselen, hadde jeg bevis for problemene, uansett hva de villfinne ut eller ikke.

PÅ bilen min opplevde jeg noe ulyder spesielt ved regenerering/retardasjon ved visse situasjoner. Da gjorde jeg lydopptak av situasjoner der jeg fikk denne ulyden. Ingen problemer med å få gehør. Men de snudde motoren, som liksom skal løse dette. Vi får se om dette holder i lengden, eller om feilen dukker opp igjen. Skulle den komme tilbake, skal jeg ta et nytt opptak, så de ser det er "fresh" opptak.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA