We Charge Plus - priser hos Recharge (Fortum), BKK/Lyse?

Startet av chaglen, mandag 28. juni 2021, klokken 17:36

« forrige - neste »

chaglen

På nettsiden til Volkswagen (https://www.volkswagen.no/no/tilkoblings-og-mobilitetstjeneste/tilkobling/we-charge.html) står det følgende:

IONITY: Kr 1,60/kWh
Recharge: Ladeoperatør sin pris som vist i We Connect ID.-appen
BKK/Lyse: Ladeoperatør sin pris som vist i We Connect ID.-appen
Månedlig avgift: Kr 109/måned

Noen som vet hva prisene/prismodellen er for Recharge, BKK/Lyse, evt. andre ladeoperatører med et We Charge Plus-abonnement?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

amrois

Per nå er det bare laderatene fra Ionity som vises i min app.
ID4 Pro Perf Tech

igniztion

#2
Kan se pris på hver enkelt lader som støttes i We Connect ID appen.

Fortum Charge&Drive 150kW lader på McDonalds Vestby f.eks: (We Charge Go)

[attachment id=0 msg=985561]
[attachment id=1 msg=985561]

Står som 50kW maks i We Charge-kartet, men jeg ladet med mye mer enn det der.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

hELgenen

Min egen erfaring er at prismodellen gjennom we-charge er en anelse dyrere enn å bare bruke leverandørens egen pris.
Som regel er forskjellen svært liten  - men det eneste stedet jeg ser we-charge er billigere enn å bare bruke vanlig drop inn uten avtale men med leverandørens eller annen godkjent RFID er på Ionity.

Jeg er ingen ekspert på dette området da jeg lader langs veien ganske sjeldent - men jeg har ofte grublet på hva som lønner seg - og så langt er min erfaring at we-charge ikke gir noe bedre pris  på annet enn Ionity. Dersom noen har andre erfaringer er det fint om folk kan dytte på med info i denne tråden. Dette med ladekostnader og hvordan man skal navigere seg best gjennom den jungelen er noe jeg aldri blir helt klok på.

Truls Antonsen

Nei, er vel heller ikke hensikten med disse roaming-leverandørene.
Men kan være verdt det for å slippe å undersøke, opprette og registrerer seg, spes om en kjører på ukjente steder.
En må erstatte endel tusen km årlig ladet på "de andre" med Ionity for å tjene inn månedskostnaden.
Jeg har ikke WeCharge, med etron charging service, og i Norge må jeg erstatte ca 4000km forbruk på etron årlig lading på BKK/Mer med Ionity, for at regnestykket skal gå opp økonomisk. I Norge, med Naf/Elbilforeningens brikke registrert 4-5 steder, er det ikke noe enklere heller...
Derfor fornyet jeg ikke ECS før jeg skulle nedover Europa i år, da forenkler det en hel del, og økonomien i det blir mer fordelaktig også. Forskjellen mellom CircleK og Ionity er høyere i DK enn i Norge, sist jeg sjekket, og så er det ikke sikkert jeg trenger 4000km (1000kwh) for å gå break even heller...



Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA