Hovedmeny

Bil levert med feil utstyr

Startet av Ø.K, tirsdag 09. februar 2021, klokken 10:56

« forrige - neste »

Ø.K

Skulle hente ny E-tron 50 igår som jeg bestilte i oktober ifjor. Endelig kom den.
Så veldig fin ut der den stod bilhallen, men når jeg kikker inn ser jeg at det er feil seter. Jeg har bestilt helskinn.
Modellbetegnelsen er der enda jeg har bestilt uten.
På toppen av det hele har ikke bilen nett så den fungerer rett og slett ikke. Jeg ble sendt hjem med en lånebil.
Nå må jeg vente nye 4 mnd på bil.

Noen som har opplevd lignende?
Jeg har krevd å få beholde lånebilen frem til jeg får den jeg skal ha ettersom de har levert noe annet enn jeg har bestilt.
 

Urbs72

Yikes, det høres helt horribelt ut. Dette burde jo ha blitt oppdaget av Møller allerede på kaia. Det er vel en god grunn til å heve kjøpet om du ønsker det.

elektro

#2
Jøss, det hørtes merkelig ut. Det skal jo ikke være mulig, når du får ordrebekreftelsen er den låst. Modellbetegnelsen er enkelt å fjerne. Utrolig kjedelig i alle fall. ::)

Nøyaktig hva slags seter er det du hadde bestilt, og hva har du fått? Det kan jo hende det per def. er en oppgradering. :) Eller om du ev. kan få prisavslag.

Mangler bilen noe fysisk som gjør at den ikke har nett? Kan det enkelt fikses? Begynner jo å lure på om du rett og slett har fått en helt annen bil, og skjønner at det ikke akkurat er godfølelse. Det går jo imidlertid an å gå gjennom spec linje for linje og se om det er noe mer enn disse tre tingene. Eller om det i praksis kun er setene som du ev. må leve med.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Ø.K

Denne bilen er en firmabil så jeg så aldri noen ordrebekreftelse selv, men møller innrømmer at de har bestilt feil.
Bilen klarte ikke kommunisere med server når jeg skulle registrere meg som hovedbruker. Det ble forklart med at den ikke hadde "nett". Hadde bestilt S line med valconaskinn, men fikk delskinn/alcantara med et spraglete mønster som ikke ser særlig fint ut.

PF

Menneskelig feil av selger, dessverre går det utover deg som kunde.
Men antar at de aller aller fleste har gjort en feil i jobben engang, og at det har påvirket noen andre enn seg selv. Spesielt hvis man har hatt det veldig travelt og er stresset

Så bør det bli opp til Møller og se på hva slags rutiner de kan legge inn for å redusere slike feil, og ikke henge ut selger som har gjort feilen.

elektro

Sitat fra: Ø.K på tirsdag 09. februar 2021, klokken 12:46
Denne bilen er en firmabil så jeg så aldri noen ordrebekreftelse selv, men møller innrømmer at de har bestilt feil.
Bilen klarte ikke kommunisere med server når jeg skulle registrere meg som hovedbruker. Det ble forklart med at den ikke hadde "nett". Hadde bestilt S line med valconaskinn, men fikk delskinn/alcantara med et spraglete mønster som ikke ser særlig fint ut.

Ahh.. det er jo ikke noen god erstatning selv om alcantara setetrekkene for så vidt er ganske gode i bruk. Det gir ikke samme uttrykket/følselsen. Nei, da vet jeg jammen ikke. Håper de kommer på bordet med en god løsning i alle fall. Lykke til!

(Synes litt synd på selgeren også. Faktisk..)
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Ø.K

Vi ble enige om en løsning som innebærer at jeg tar bilen som den er. Jeg har en lånebil med Alcantara/delskinn. Ensfarget så det ser bedre ut. Det er faktisk mer behagelig enn skinn.
Håper de får bilen på nett nå så jeg kan hente den ut.
Det er vel uvanlig at sånne her ting skjer, men jeg har opplevd å få en ny BMW i feil farge for noen år siden. Tilbud sa sort, Bestilling sa sort, Bilen var mørkgrå.
Vi ble enige om noe den gangen og.  8)

janbanan

Fort gjort å missforstå hverandre.
Min bestilling av HUD (Head Up Display), per epost, ble til Valcona hud...

Dette ble haldigvis oppklart rimelig kjapt og korrigert i god tid :;
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Trond.m

Sitat fra: janbanan på onsdag 10. februar 2021, klokken 11:18
Fort gjort å missforstå hverandre.
Min bestilling av HUD (Head Up Display), per epost, ble til Valcona hud...

Dette ble haldigvis oppklart rimelig kjapt og korrigert i god tid :;
Ha,ha.. De forstår jeg. Men kunden får jo alltid en kontrakt man skal signere. Det man signerer på er det man kjøper 😉.

elektro

Godt det løste seg, håper du blir strålende fornøyd og gratulerer med ny bil!
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Ingeniøren

Sitat fra: Ø.K på onsdag 10. februar 2021, klokken 10:09
Vi ble enige om en løsning som innebærer at jeg tar bilen som den er. Jeg har en lånebil med Alcantara/delskinn. Ensfarget så det ser bedre ut. Det er faktisk mer behagelig enn skinn.
Håper de får bilen på nett nå så jeg kan hente den ut.
Det er vel uvanlig at sånne her ting skjer, men jeg har opplevd å få en ny BMW i feil farge for noen år siden. Tilbud sa sort, Bestilling sa sort, Bilen var mørkgrå.
Vi ble enige om noe den gangen og.  8)
:+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA