Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: System Failure - Service required ? Men bilen går jo som normalt ?

Startet av janhelge, onsdag 02. januar 2008, klokken 23:02

« forrige - neste »

janhelge

Hallo venner - I verkstedsmanualen står det at det skal være en sikring ifbm lading - denne sikringen skal sitte ved interfaceboksen, står det. Hvor er interfaceboksen? Jeg har en California-Think i tilfelle nevnte interfaceboks er plassert anderledes i disse.

En annen ting - Kan noen gi en nøyaktig beskrivelse av sikringen slik at jeg kan få kjøpt inn denne (Biltema, Claes Ohlson, Elfa? eller en annen "sikringsbutikk på hjørnet")

På forhånd takk

mvh Jan Helge (som bare har LITT strøm igjen)
Først Th!nk, men nå iMiev.

El rayo

Med forbehold om at jeg ikke kjenner spesiellt til USA Th!nk'ene: Når du tar av lykteringen på høyre side (passasjersiden) kan du stikke hånden inn og opp ved lykta. Der kjenner du en firkantet boks. På forsiden av denne boksen sitter sikringsholderen. Sikringsholderen stikker litt ut og må skrus ut flere omdreininger. Forsiktig så du ikke mister selve sikringen inne i motorrommet.

Sikringen er Elfa nr 33-081-60, benevnelse KLK 15AS 10x38 mm.

Jeg har noen i reserve, bor på Teisen.

Tom Roy
tlf 928 48 476
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

janhelge

Tusen takk for nøyaktig beskrivelse - Kan bekrefte at plasseringen du beskrev også er slik for USA Thinkene. Og tusen takk for tilbudet om å få låne en sikring av deg, men jeg tror jeg skal bestille på Elfa (jeg har fri nå i romjula, og kan egentlig klare meg med fossilbilen de få km jeg trenger å kjøre til Elfa åpner).

God jul og enda en gang - takk for hjelpen!!!
Først Th!nk, men nå iMiev.

Ken

Var ikke de Littlefuse 15A eller noe sånt. Kjøpt en på Ford til under 100lapp. Plasering av sikringen var flyttet i min bil til en annen boks. Sikringholder er nå brukt til DC\DC converter som har en skult sikring som ikke kan byttes. Tror den 15A sikring var circa riktig til DC\DC.
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

Ved 16A lading blir sikringen varm og går istykker, flere biler er derfor bygget om slik at denne sikringen er montert et annet sted ( i en boks ved siden) og man slipper da problemet med at den går.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA