Hovedmeny

Førerassistentpakkene

Startet av oprytz, onsdag 05. august 2020, klokken 17:59

« forrige - neste »

unik42

Travel assist styrer bilen aktivt gjennom svinger og slik, men du må holde på rattet.
Lane Assist / ACC med stop & go styrer ikke bilen gjennom svinger, men treffer du en av stripene korrigerer bilen deg inn i feltet igjen.

ACC med stop & go skal etter sigende fremdeles regulere farten på bilen basert på svinger, rundkjøringer og fartsgrenser. Når jeg tester ID3'en jeg har, og aktiverer ACC (ikke travel assist), gjør den alt bortsett fra å svinge aktivt.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Stikkkontakt

Sitat fra: unik42 på mandag 08. februar 2021, klokken 13:53

ACC med stop & go skal etter sigende fremdeles regulere farten på bilen basert på svinger, rundkjøringer og fartsgrenser. Når jeg tester ID3'en jeg har, og aktiverer ACC (ikke travel assist), gjør den alt bortsett fra å svinge aktivt.

Prøvekjørte ein 1st Plus forleden dag.
Dette med bremsing i sving fungerte utrolig bra.
Alt i alt en utrolig overbevisende kjøreopplevelse. Samtidig var sittekomfort god og oversikt upåklagelig. Å sette seg tilbake inn i en e-golf etterpå var en ekstrem nedtur. Den føltes lav, liten og trang. Og fryktelig gammeldags.

unik42

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. februar 2021, klokken 08:31
Sitat fra: unik42 på mandag 08. februar 2021, klokken 13:53

ACC med stop & go skal etter sigende fremdeles regulere farten på bilen basert på svinger, rundkjøringer og fartsgrenser. Når jeg tester ID3'en jeg har, og aktiverer ACC (ikke travel assist), gjør den alt bortsett fra å svinge aktivt.

Prøvekjørte ein 1st Plus forleden dag.
Dette med bremsing i sving fungerte utrolig bra.
Alt i alt en utrolig overbevisende kjøreopplevelse. Samtidig var sittekomfort god og oversikt upåklagelig. Å sette seg tilbake inn i en e-golf etterpå var en ekstrem nedtur. Den føltes lav, liten og trang. Og fryktelig gammeldags.

Jeg solgte Leafen min nettopp og fikk låne en ID3, og forskjellen var som natt og dag. ID3 virker mye mer moderne, lys og åpen. Men der ID3'en jeg har kommer til kort er gjentatte bugs. Ingen store enda, men likevel stor forskjell fra Leafen som alltid virket.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA