Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EV-car Zapp

Startet av PLUTO, lørdag 29. desember 2007, klokken 21:52

« forrige - neste »

PLUTO

Jeg vil bytte skruene som sitter nede ved dørene som holder "panseret" på Thinken. Jeg har prøvet med millimeter og tommes skruer men de passer ikke. Det er gjenger i aluminiumen som den skal skrus fast i. Er det noen som vet hva som passer? Det er jo litt kronglete å gjenge på nytt på dette sted uten å ta av døra. Legger ved et bilde på den skrue som var på min
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

El rayo

På "El Rayo" er det klips til disse skruene og et stort hull i aluminiumsprofilen. Jeg byttet ut originalskruen med galvanisert treskrue med 10 mm sekskanthode og et anodisert klips som passet til den.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PLUTO

Det hørtes kjekkt ut. hvordan fungerer den klipsen? Slipper du å skru ut skruen når du skal ha av "panseret"?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

El rayo

#3
Den type klips som følger med høyttalere, bare større. Det er bøyd i U-form og tres inn på en metallplate. Må skru ut skruen, men galvanisert skrue ruster ikke slik som den originale.

Edit: Det heter visst mutterklips, ligger i rommet helt til høyre på Biltema 87-071.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Jeg har frest opp plasten i kanalen, og montert en rustfri M8 x 25 bolt i hullet nedefra og opp, med en mutter i stedet for klipsen.
Plasten i "panseret " bores opp så det passer utenpå mutteren, ca 14 mm.
En skive og mutter på toppen,  da blir det enkelt å ta  av fronten.

På denne måten blir alle festene på fronten 13 mm fastnøkkel. ;)

Henning



Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PLUTO

#5
Betyr det at M8 bolten står fast i aluminiumsramma og at du kun tar bort en mutter når "panseret" skal av?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

hens

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA