Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde over 175 km?

Startet av Elmo, onsdag 23. mai 2012, klokken 13:08

« forrige - neste »

Elmo

Jeg demonterer "Elvira" etter real krasj bak, så hvis noen trenger deler så har jeg mye. Den er to-dørs, fire-seters, hvit. Står i Asker.

Bakseter og bak-seler for eksempel, hvis noen skal bygge om fra toseter.

I krasjen gikk: høyre baklys, bakstøtfanger, bakluke (bakrute OK), venstre fordør (rute og vindusløfter OK)

Så langt er følgende "tatt":
- Ladekabelen beholder jeg selv (kjekt å ha "podpoint" i garasjen ;-)
- Motoren (beholder den selv, i allefall inntil videre)
- Selve Sagemboksen (dvs. motorkontroller).  Computer, Lader og DC/DC er tilgjengelig  
- Webasto,
- Bremsevakumføler
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

puttebo

Hei,

Har en Saxo med kortslutning i magnetiseringsviklingene, så både motor og elektronikkboks gikk fløyten...
Boksen har jeg fikset, men trenger altså en fungerende motor. Hvis den er til salgs, hva skal du ha for den?

Mvh
Knut Dale
Blommenholm

Mobil: 40044350
Epost ksdale@c2i.net

hens

Hei Puttebo,
Velkommen til forumet!
Sett inn "Blommenholm" i profilen din, da blir det lettere å ta kontakt.
Når det gjelder den gamle motoren så har den deler som kan benyttes, børsteholder, anker, endelokk etc.
Eventuelt kan det la seg gjøre å lage erstatningsvikling for den som er kortsluttet.

"Hens",
Oslo Syd
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Elmo

Sitat fra: puttebo på lørdag 12. mai 2012, klokken 00:10
Har en Saxo med kortslutning i magnetiseringsviklingene, så både motor og elektronikkboks gikk fløyten...  Boksen har jeg fikset, men trenger altså en fungerende motor. Hvis den er til salgs, hva skal du ha for den?
Burde egentlig skrevet at motoren ikke er tilgjengelig. Jeg har en P106 med brent motorkontroller (ref), så jeg tror motoren på den kan ha samme problem som du, men jeg har ikke fått sjekket motoren enda.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Jeg har brukte motorer til salgs for 10000 kr.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA