Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Klimahysteri

Startet av Trond.Strom, søndag 17. juni 2012, klokken 21:13

« forrige - neste »

Trond.Strom

Hei
http://www.jurassictest.ch/GR/ er det en fin rekkevidde simulator.

Men jeg lurer på om det er noen her som har lekt med den og vet bedre verdier enn standard for bilen vår?

f.eks er SCx estimert til 0.6
Rullemotstand er satt til 0,015
regen er satt til 0,45
transaxle performance er satt til 0,75

Alle bortsett fra SCx virker som å være standardverdier da trillingene og tesla roadster har eksakt de samme verdiene.

Batterikapasitet er også satt til 21KWh er det omtrendt det man har kommet frem til er realistisk tilgjengelig?




arnejorg1

Jeg har prøvd denne og den virker ikke så borte vekk
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Trond.Strom



Trond.Strom

SCx er Drag area, så drag coeffiecient ganger front areal, Car and Driver som startet å bruke dette som et tall for hvor aerodynamisk en bil er.  Høyere tall = mere luftmotstand

Trond.Strom

Har lekt litt med tallene etter turen jeg gjorde oslo-skien
Med utetemp på 14 grader og 3,5 BAR i dekkene og  snitt hastighet på 70 passet følgende best:
Transaxle performance 0,8
Rolling Resistance 0,012
Recoup 0,5

andre faktorer som standard

Dersom noen andre vil teste disse tallene opp mot sine langturer og sjekke om de får riktig strømforbruk hadde det vært nyttig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA