Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: HASTER! Brukte deler selges

Startet av El rayo, fredag 14. desember 2007, klokken 22:34

« forrige - neste »

El rayo

Som Hens skriver står det en del Th!nk biler på en høgger på Nesodden. Har vært der og reddet noen drivverk.

Eriks Bildemontering er ikke interessert i å sende deler så hvis noen som bor langt fra Oslo trenger noe kan jeg plukke det for dere mot en liten godtgjørelse. Men det må skje denne uka.  Resten går i pressa veldig snart og da er det borte for godt.

Det som ikke er der er batterikasser, ladere, bakaksler, frontruter, bakruter, bærebro/opphengskule, gearvelger,  gearlockmotor, vakuumpumper, baklukeåpner/lås.

Send PM eller SMS 928 48 476.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Da jeg kom til Eriks Bildemontering i dag sto 6 Th!nk biler klare til å sendes til pressa. Minst en av dem hadde air conditioning og har nok gått i California.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

BauDemo

How hard would it be to transplant airconditioning from one car to another?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

El rayo

#3
For A/C you need to cut a hole in the floor in the trunk area where the warning triangle compartment is now and lay some heavy gauge 12V electric cables for the compressor motor. The hot side and compressor is underneath the car, the cold side is in the trunk area. It looks like the hoses for the refrigerant must be disconnected to get the unit out. It's a R134a system (environmental friendly).

If you have the original Webasto heater, the kerosene tank must be moved to another location.

The make is Classic Air and it's a universal system that can be adapted to other cars. To install a similar system here in Norway expect NOK 12k at least.

It would be nice if someone can salvage these systems. I'll assist in dismanteling them and take some photos of the installation.

Edit: Upon further close inspection it seems that the A/C unit runs on both 12V and 114V.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

#4
Jeg måtte drøye litt med tilbakemeldinger men ingen andre har på Sørlandet har registrert interesse i deler.
Selv ønske jeg antenna komplett eller bare stangen hvis det er for vanskelig,  plast deksel bak håndbrems, og deksel rundt baklukelås. Hvor mye vil han ha for en motorkontroller for eksempel? Ser ut som vi kunne godt ha noen reservdeler på egen lager her.  Øyvind snakker om 30 biler nå, er det riktig? Heller kjøp opp alt!

Hold oss informert. Har de åpent på Lørdager? Takk skal du ha, Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

#5
Har tømt bankkontoen (det blir små julegaver fra meg i år), det er enda mange deler igjen. Antenner er det dårlig stelt med på Eriks Bildemontering fordi bilene er stablet tre i høyden, men jeg har en stang fra min bil som du kan få. Jeg har montert glassantenne.

Antennefoten knekker av og til og der er mulig Ford har tatt vare på de som var hele. Men jeg skal dra dit og lete for deg, Ken. Dekselet til baklukelåsen har jeg heller ikke sett på noen bil men skal lete etter det også. Deksel til håndbrekk finnes sikkert.

Jeg har ikke talt bilene, men Hens sa det skulle være 32.

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Haster ikke med antenna, bare at jeg lånte bort min til en med større behov. Hvis ikke du få noen av de delene på ønske liste så kan du vente til EV 2008! Har de vognkort de bilene? Kanskje de kan konverteres til eldrift, de var iallefall godkjent i Norge tidligere. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

el nino


El rayo

Sitat fra: Ken på fredag 14. desember 2007, klokken 20:58
Har de vognkort de bilene? Kanskje de kan konverteres til eldrift, de var iallefall godkjent i Norge tidligere. Ken
Klarer ikke følge tankegangen din her, Ken. Disse bilene kommer fra England og California og har aldri hatt skilter her i landet. Biler som er levert til opphogging må hogges ifølge Norsk lov. Dersom biler dukker opp igjen på veien vil bilopphoggeren miste retten til å drive firmaet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Når forstår jeg. Jeg prøvd å være litt ironisk!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Øystein

Hei

Jeg bor i Bergen og har kræsjet Thinken min. Dette har medført ødelagt hjuloppheng fremme til høyre, brukket drivaksel, utløst airbag og div kosmetiske skader. Lurer på om det kan finnes noe slikt på desse bilene som skal hugges? Eller om noen vet om andre plasser å skaffe deler.

El rayo

Har ikke sett noen med bærebruer. Alt annet du nevner er der. Hvilken farge har du? Tenker på front og dør. Dør er veldig lett å bytte, bare to skruer i hengslene.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA