Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Historien om "Sola"

Startet av kula, fredag 27. april 2012, klokken 18:29

« forrige - neste »

El rayo

#15
Sitat fra: elektrolux på torsdag 19. april 2012, klokken 12:22
Oppdaget at 2010 modellen min har 4 seterens karrosseri.

Veldig rart!
Visste ikke at det er forskjell på karosseriet (de utvendige plastdelene) med 2 og 4 seter. Vet at det er forskjell på ramma og noen interiørdeler og at fireseteren har justerbare hovedlykter..

Er den bygget på Aurskog eller i Nystad, Finland?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Begge bilene mine har 4 seter rammen, og er Finskproduserte. Den eldste, som ikke ble godkjent har rammenr YYCFT26C3AU005793, den jeg fikk skilt på har et rammenr som er ca 150 biler senere.

Kanskje ingen av dem burde vært godkjent? Eller hadde Think allerede i 2002 laget og typegodkjent 4 seteren?

Bildet viser bakseteinfestningen på bilen uten skilt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

POSi411

#17
4-seteren ble definitivt ikke typegodkjent i 2002, men i November 2010. Har hørt uke 48 nevnt som oppstart av serieproduserte 4-setere. (Ref.: http://www.elbil.no/elbiler/220-think-4seter)
Jeg tok bilder av en fireseter utenfor Think-lokalene på Fornebu 30/9-2010, den hadde bakseter som fortsatt var innpakket i plast.
Ble fortalt av Think ansatte at det var den første prototypen på fireseteren. Den hadde VIN YYCFT26B58J005197, (Forøvrig reg. nr. EL12627) altså en 2008-modell bygget på Aurskog. Vi kan vel anta at flere fireseters prototyper ble bygget før serie-produksjonen startet, og som vanlig for Think ble disse sikkert solgt senere.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

elektrolux

Veldig interresant.

Det betyr at jeg har en bil som er godkjent på feil betingelser, og en som ikke blir godkjent fordi COC viser til typegodkjenning av 2003, men biltilsynet mener den burde vist til typegodkjenning av 2002, mens egentlig burde begge bilene vist til typegodkjenning av nov 2010; altså etter at de ble produsert.

Tror nesten jeg skal skrive og klage på begge avgjørelsene. :D


Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på fredag 20. april 2012, klokken 06:23
Tror nesten jeg skal skrive og klage på begge avgjørelsene. :D

Og kanskje du da ender opp med at de tar skiltene på den ene og godkjenner den andre  :o :o ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA