Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 varmer kun på en side

Startet av thomashestvik@hotmail.com, tirsdag 07. november 2023, klokken 23:23

« forrige - neste »

thomashestvik@hotmail.com

M3 2019 modell varmer kun på førersiden foran og bak. Passasjersiden foran og høyresiden bak blåser kaldt.
Har inntrykk av at feil på varmeapparat har kommet i forbindelse med softwareoppdateringer. Har tidligere opplevd at varmen ikke kan slås av bak.
Ved kontakt med Tesla 0sier de at ptc varmer må byttes uten at de har hatt bilen inne.
Noen som vet om luften som går over ptcvarmeren styres av spjeld?
Kan en ptcvarmer kun virke på den ene siden?



Nihon

Har du splittet temperaturstyringen eller felles for begge sider?
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Handyman

#2
Sitat fra: thomashestvik@hotmail.com på tirsdag 07. november 2023, klokken 23:23M3 2019 modell varmer kun på førersiden foran og bak. Passasjersiden foran og høyresiden bak blåser kaldt.
Har inntrykk av at feil på varmeapparat har kommet i forbindelse med softwareoppdateringer. Har tidligere opplevd at varmen ikke kan slås av bak.
Ved kontakt med Tesla 0sier de at ptc varmer må byttes uten at de har hatt bilen inne.
Noen som vet om luften som går over ptcvarmeren styres av spjeld?
Kan en ptcvarmer kun virke på den ene siden?

Etter det jeg vet (kan ta feil), er det kun ett PTC-element, så hvis du har godt med varme på en side så tviler jeg på at det er noe galt med PTC. Jeg tror at all luftfordeling skjer etter PTC.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DeepFu

Har opplevd det samme 2 ganger siste par uker på en TM3-19.  Trodde først kanskje et spjeld hadde frosset fast, fordi det skjedde i-15g, etter å ha kjørt i 2-3timer. Parkerte i 15min med klima på, og når vi kom ut i bilen var det kun varm luft på førersiden. Fungerte som normalt igjen etter å ha stått på en SuC i ca en halvtime, hadde da kjørt 7 mil med kun kald luft på passasjersiden. Fruen var ikke veldig fornøyd.. Andre gangen det skjedde var det rundt 0g, så tviler på fryse-fast teorien min.. Og det hadde ingenting å si om den stod på splitt eller felles, eller auto/manuell. Et annet problem er at klima går rett i avduggingsmodus, uansett vær/temperatur/om bilen er varm fra før. Går ikke an å slå av, men klima må settes i manuell.

Vi fikk forøvrig byttet varmeren i vår, da den sluttet HELT å virke. Så selve PTC-enheten er jo knapt 6 mnd gammel.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

thomashestvik@hotmail.com

#4
Kald luft kommer på alle innstillinger.

Ved test på HVAC kommer følgende:

Cabin heating performance is low. Duct outlet temperature did not meet expected values.
Check airflow pathway and ptc heater condition.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Handyman

Sitat fra: thomashestvik@hotmail.com på onsdag 08. november 2023, klokken 18:51Dutch outlet temperature...
Ikke rart når den nederlandske utløpstemperaturen ikke er høy nok  :laugh:
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA