Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brann i Buddy

Startet av elektrolux, fredag 02. mars 2012, klokken 09:46

« forrige - neste »

elektrolux

Var i dag med og demonterte et lithiumbatteri i en Ny Think.

Begynte med å ta ut baksetene for Sodium batteriet har noen kjøleslanger bak der.

På Lithium bilene er det ingen kjøling, eller varme, og kun 2 hurtigkoblinger som må kobles fra før batteriet kan senkes ned. Dette er definitivt en 15 min jobb. ;D

Vel nede, kunne vi se at batteriet bestod av 8 dobble moduler med 12 celler hver. BMS ligger på toppen av modulene, og en kommunikasjonsmodul er også montert i kassen.

Nyt bildene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Kunne du ta noen mål innvendig i batterikassa, Elektrolux? Funderer på om noen moduler (rundt 150V) kan passe i classic.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

#2
Classic:
Originalkassen 2 bakre rom er 88 cm brede innvendig, fremre rom er 63 + 25.
Sidebjelkene er ca 3 cm brede,+2,5cm flens.
Totalt 99 cm. Hull i karrosseri er 95cm.
i lengderetningen er rommene 25 cm.
Ny modell  er litt større enn den gamle. Husker dessverre ikke målet
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Det er ingen problem å bygge spesieldesignet kasse til Classic'en.

Gjør det selv i forbindelse med ombygging til 39*200Ahr Hipower celler som bør gi 160-200+ rekkevidde med samme vekt som originalt, og ca 20% høyere kjørespenning.
Det blir 3 rekker med 39 celler, og med BMS og kontaktorboks flyttet fram under fronten.

Her måtte jeg "ta av" plassen på sidene i forhold til originalkassen.

I sin enkleste form kan en "batterikasse" bestå av kun bunnen, da resten av kassen jo er bilen selv. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Jeg la ut bildene dine på wiki jeg, electrolux. Håper du ikke har noe i mot det  :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Tvert imot, da jeg selv sliter med å forstå hvordan en legger bilder inn på Wikiet.

Gjør gjerne det samme med bildene fra oppgradering av varmeapperatet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Så bra! Det skal jeg få gjort i morgen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

...eller på en uproduktiv kveld på jobben:

http://www.elbil.no/wiki/Ny-Think:Varmeapparat

Bildene og teksten er oppe, men selve bildeplasseringen er elendig. Der må noen med mer wikikunnskap gjerne hjelpe meg :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA