Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjernlys

Startet av elektrolux, mandag 12. mars 2012, klokken 21:00

« forrige - neste »

elektrolux

Fikk endelig Ny Thinken min som jeg kjøpte i desember 2011 levert på døren.

Kom i natt sammen med en ny Ny Think til foreldrene, som solgte den første med AC for å få en med soltak i stedet.

Nå blir det montering av T-ledd og Honda Gold Wing radiatorlokk på varmekretsen, og bunnpanne fra Classic'en før bilene skal ut på veiene i Rogaland. :)

Den ene Thinken går ikke grunnet tomt, og antakelig defekt 12V batteri, og, pass på! dekselet under ene speilet manglet, og dette faller vistnok lett av.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Det er alltid en høytidsstund når nye biler ankommer heimen  ;D
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

hma

Gratulerer med flotte doninger :)

Valgte du bort AC for å få en mer mekkevennlig bil? Eller var du skeptisk til konstruksjonen?

Virker soltakkonstruksjonen robust og tett?

Noen spesiell grunn til at du velger å sette inn vannreservoar? Jeg er ikke kompetent på dette, men R&S-Sandvika mener dette ikke er nødvendig så lenge du ikke har lekkasje på vannvarmekretsen (Jeg er klar over at Arni har luftenippel på sine drosjer).

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Go-carter

Gratulerer!! :) Forventer mange spennende oppdagelser frem over nå...  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jahnarne

Håkon: R&S er jo her også uenig med Th!nk selv, som beskriver luft i kretsen som et problem pga. for stort trykk i returslangen med luftbobler som resultat. De valgte jo å "rette" problemet med en reduksjonsventil, men det virker ikke som om denne helt gjorde susen.

elektrolux

Valgte bevist vekk AC av flere grunner:

- Fyller opp verdigfull plass under panseret.
- Bruker strøm, og vil aldri bli brukt
- Øker vekten på bilen

Soltaket derimot veier nok litt det også, men er plassert framfor og over hodet slik at det virkelig føles som en cabriolet.

T-leddet virker som en logisk forbedring, og jeg vil heller unngå problemer med varmeapperatet i første omgang, enn å la en kjent dårlig konstruksjon feile også på mine biler, for så å mase med garanti. etc.

Bunnpanne er også en logisk forbedring, og jeg trosser også her garantien, mot mindre fare for isofeil, og skitt etc.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Arnie

Jeg synes det er merkelig at R&S mener det er unødvendig med luftemulighet i varmekretsen. Vi fikk jo installasjon av T-ledd med lufteslange anbefalt av Think, og jeg kan forsikre dere om at vi har sluppet ut mye luft fra varmekretsen i våre Think-taxier. Vi har gjort det til en vane å lufte jevnlig på våre biler.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Arnie

Gratulerer med Think-leveransen, Electrolux! Regner med å få mye nyttig info fra deg her på forumet i tiden som kommer. Imponerende at du fikk stablet to Thinker på en henger...
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

elektrolux

Takk for gratulasjoner.

Kommer også til å ta ned litium batteriet og tørke dette. Det kan nemlig virke som Nye Thinken har et kondensproblem i Lithium pakken. Den pakken vi tok ned for et par uker siden hadde nemlig vannslag, og brent BMS.

Tar dette som en batteriservice, og lar simpelthen pakken stå åpen og lufte seg en helg, mens avfukteren i garagen sørger for tørr luft.

Skal undersøke om det er praktisk mulig å montere en slags ventilasjon.

Noen som vet om et hydrometer med fjernmontert sensor? Ønsker nemlig å monitorere fuktigheten i batterikassen over tid. Dette kan være et problem grunnet stillstand, og som løser seg selv ved aktiv bruk av bilen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Da var alle batteriene ute av fatterens nye Think. Ingen kondens på traksjonsbatteriet, men lar det lufte seg hele helgen likevel.

Merkelig god restkap på 12V batteriet. nemlig 14 Ahr målt med 25 A ned til 10,5V. Dette er bra nok til å friskmelde de fleste slike batterier, men på denne indikerer bilen feil med 12V batteriet, C-tec 25000 gikk opp i røyk, og en C-tec 7000 indikerer feil, så noe er galt et sted, og jeg håper det ER batteriet og ikke noe annet. I så fall er bilens DC-DC ganske så avansert som kan oppdage dette.

Før alt dette satte jeg på T ledd og Honda Gold Wing radiator lokk. Oppdaget da at det faktisk er en forbindelse mellom varmeapperatet, og motor/PCU kretsen. :o

Kretsene ser helt isolerte ut, men jeg fikk ikke luftet varmekretsen med det nye T-leddet da kjølevesken flyttet seg fra bilens eget reservoar til varmekretsen og rant over og ut, og sugte luft inn i stedet. Først når jeg hevet slangen i varmekretsen, og trykket nedpå en trakt ble det en slags lufting. Må nå lage et rør med en O-ring og med slange til bilens eget reservoar for skikkelig lufting av varmeapperatet. Da vil kjølevesken sirkulere fritt, og luft tilslutt komme ut.

Mener likevel enda at et T-rør er viktig, da luften samles i øverste punkt, og må kunne luftes ut på en eller annen måte.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

...bra å høre at det blir orden på bilene :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA