Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer med Acar bilselger firma?

Startet av howcome, søndag 18. mars 2012, klokken 09:27

« forrige - neste »

Kristian

Ett annet alternativ hvis en ønsker å kjøre bilen helt frem, sjekk www.flightpark.no. Har benyttet de selv med fosilbil, fungerte veldig fint. Tipper det er mulig å få de til å lade, men da ville jeg ha satt timeren på 80% slik at den ikke blir stående lenge på 100%. Ville ikke tatt sjansen på at de husket å lade natten før de skal levere bilen tilbake.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

El-vis

Veldig greit å parkere bilen både på P6 og P11 eller Gardermoen parkering - sette bilen i lader - ta shuttle eller rutebuss til avgangshallen - og i det du tar av fra en eller annen flyplass på vei hjem - sender du melding til bilen om å starte varmeapparatet.
På en kald vinterdag er det veldig fint å lande, trille kuffertene til bilen - og finne den helt tint - og varm!
(Mens alle fossibilene rundt deg fortsatt er nediset... ;D)
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Leaffen

Sitat fra: Kristian på tirsdag 06. mars 2012, klokken 23:20
Ett annet alternativ hvis en ønsker å kjøre bilen helt frem, sjekk www.flightpark.no. Har benyttet de selv med fosilbil, fungerte veldig fint. Tipper det er mulig å få de til å lade, men da ville jeg ha satt timeren på 80% slik at den ikke blir stående lenge på 100%. Ville ikke tatt sjansen på at de husket å lade natten før de skal levere bilen tilbake.

Hva er den beste måten å lade på mens bilen står langtidslagret? Klattlading til 80% hver dag?
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Lynet

Sett timeren til å lade bare en gang i uken og 80% ved langtidslagring. Hvis den lader hver dag er 12V batteriet tomt etter 5 dager!
12V batteriet blir sjekket etter 120 timer og ladet på litt hvis behov!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Et tips for å spare ca 20% energi er å finne seg et stort tungt vogntog som ikke kjører så veldig fort og legge seg ganske nærme. De går heller ikke så fort mot bakke!
Har praktisert dette med Thinken mellom Trondheim og Værnes med meget godt resultat.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thomas Parsli

For at dette skal ha en effekt må man vel ligge ulovlig nærme?
Kan ikke skjønne annet enn at man må 1/2 til 1 sekund fra vogntoget og da ryker jo lappen hvis man blir tatt.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Aspiranten

Sitat fra: Lynet på onsdag 07. mars 2012, klokken 22:40
Et tips for å spare ca 20% energi er å finne seg et stort tungt vogntog som ikke kjører så veldig fort og legge seg ganske nærme. De går heller ikke så fort mot bakke!
Har praktisert dette med Thinken mellom Trondheim og Værnes med meget godt resultat.

Det er ikke for moroskyld at politiet bøtelegger og prikklegger folk som kjører livsfarlig nær kjøretøyet foran.

1001, 1002, 1003...

Senk heller farten for å få større rekkevidde. Økt sikkerhet kommer da som en bonus  :)
Nissan Leaf

Lynet

Tell fort så går det bra  :)
Men virkningen er bra selv om du ligger 2 sekunder bak.
Min erfaring med Oslotrafikk er at ingen kan å telle lenger enn 1001  ;D samme som på Omkjøringsveien i Trondheim, men så smeller de sammen hver dag da!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA