Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fully Charged i3S eller i3 med Sportspakke?

Startet av Heim1000, tirsdag 27. august 2019, klokken 20:59

« forrige - neste »

Heim1000

Hei, alle..

Jeg er på jakt etter gode argumenter for hva jeg bør velge, av de to alternativene i tittelen.

Jeg har kjørt en Maraton Edition ett snaut år, og vært super happy med den på alle måter. Nå må jeg ut å handle en ny på grunn av en påkjørsel, som dessverre/ heldigvis endte med kondemnering og innløsning fra forsikringsselskap. Jeg står nå i en veldig heldig sits og kan velge på nytt, og heller mot S da denne føles MYE bedre i høyere hastighet. Understell/ sporvidde og dekk dimensjon gjør bilen mer komplett imo, men samtidig hører jeg S eiere som klager noe over rekkevidde, sammenlignet med normal i3.

Sportpakken man kan velge, hva inkluderer denne? Er det kun optikk eller er understell/ dekk og felg som på en S?

Setter pris på tips og råd; kjør debatt..

SveinJ

Hvor ofte har du behov for å kjøre i HØY hastighet?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

bromm

Akkurat samme understell og felg/dekkvalg på sportspakken. Eneste forskjellen er 14 hk og Sport kjøremodus. Pluss at du får med noen 'lepper' i frontfangeren. Og et lite emblem i gulvmatte forran ;)

Ikke verdt 40k ekstra etter min mening, så jeg valgte sportspakken og er superhappy med den :D

Trond.m

Nå er det bare 22.500 som skiller vanlig i3 og i3S fully charged (Bilia kampanjepris). Med storkundeavtale bare 21.150. Da ville jeg valgt i3S framfor sportspakke, forutsatt at de kan levere det til kampanjepris.

bromm

Sitat fra: TM på onsdag 28. august 2019, klokken 17:45
Nå er det bare 22.500 som skiller vanlig i3 og i3S fully charged (Bilia kampanjepris). Med storkundeavtale bare 21.150. Da ville jeg valgt i3S framfor sportspakke, forutsatt at de kan levere det til kampanjepris.
Ok, jeg kjøper ikke ferdigbygde biler med skinninteriør i en farge jeg absolutt ikke vil ha ;) Det er Toyota, det...

Trond.m

#5
Vel, nå er skinninteriøret endret og skinnet er litt grovere i strukturen fra 2019. Det er nå mørkere brunt, og har ikke det rødbrune tonen som tidligere modeller. Selv synes jeg at standard stoffinteriør er mer behagelig, men når det koster mer og gir høyere verditap, så lever jeg godt med brunt skinninteriør. Men det er litt synd at i3 FC ikke kan leveres med noen annet enn mørk brunt interiør.

Ingeniøren

Enig med bromm. Forstår ikke helt hvorfor brunt skinn skal være standard. En av grunnen til at jeg valgte bor i3'n, og en annen farge ville blitt vesentlig dyrere. Videre ville jeg gått for S. Synes dagens i3 er blitt litt for myk - var for mye båt etter min smak...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

SveinJ

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 29. august 2019, klokken 06:55
Enig med bromm. Forstår ikke helt hvorfor brunt skinn skal være standard. En av grunnen til at jeg valgte bor i3'n, og en annen farge ville blitt vesentlig dyrere. Videre ville jeg gått for S. Synes dagens i3 er blitt litt for myk - var for mye båt etter min smak...

For myk? Da anbefaler jeg deg en tur over Hovinheia mellom Bolkesjø og Austbygde. Da ville du kanskje ha sagt noe annet?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Heim1000

Takk for innspill alle sammen, valget falt på en demokjørt FC Imperial blå S med 3000km på telleren til en meget hyggelig pris.

Skal bli helt nydelig å parkere den jæv** C3'en hos AVIS til uken..

Ingeniøren

Sitat fra: Heim1000 på torsdag 29. august 2019, klokken 23:20
Takk for innspill alle sammen, valget falt på en demokjørt FC Imperial blå S med 3000km på telleren til en meget hyggelig pris.

Skal bli helt nydelig å parkere den jæv** C3'en hos AVIS til uken..

Gratulerer  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

DieselVegard

Jeg har nå èn S og en vanlig, og jeg merker ikke forskjell på rekkevidden......
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA