Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Bodø_EL, søndag 06. januar 2013, klokken 13:22

« forrige - neste »

Bodø_EL

1000 kr for 1000 kwt. Hvor mange ganger kan jeg lade for det, med f.eks 1-2 streker igjen? Noen andre fra Bodø som bruker/har brukt denne laderen?
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

Arha

Fra tomt til fullt tar batteriet ca 21kWh, så det blir ca 50 ganger.  I praksis vil du ikke lade særlig over 80% da ladinga ikke lenger er så hurtig da, og batteriet er vel heller ikke helt tomt før du skal ha påfyll.  I praksis ca 70-80 fyllinger?  Det var forresten en hyggelig pris de hadde.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

ehaarberg

Sitat fra: Arha på mandag 17. desember 2012, klokken 00:46
Fra tomt til fullt tar batteriet ca 21kWh, så det blir ca 50 ganger.  I praksis vil du ikke lade særlig over 80% da ladinga ikke lenger er så hurtig da, og batteriet er vel heller ikke helt tomt før du skal ha påfyll.  I praksis ca 70-80 fyllinger?  Det var forresten en hyggelig pris de hadde.

Det er ikke helt riktig, det er faktisk vesentlig hurtigere lading opp til 100% enn det du får hjemme.  Jeg opplever at det er hurtiglading til i alle fall 90% kapasitet, og det er også referert til å tråden min "Når stopper hurtiglading på Leaf" eller noe sånt.
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA