Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart electric

Startet av eMoNor, tirsdag 14. august 2012, klokken 11:38

« forrige - neste »

eMoNor

I USA har det oppstått en del uro blant Leaf eiere fordi de har mistet batterikapasitet urovekkende raskt. Som svar på dette har Carla Bailo, som er noe så fint som senior vicepresident, Research and Development, Nissan Americas, skrevet et åpent brev til Leaf eiere på MyNissanLEAF.com. Det er på dette forumet rapportene om redusert batterikapasitet har kommet. Les posten her:

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=30&t=8802&p=215338#p215338
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

Kryten

Nå har ikke jeg lest hele tråden på mynissanleaf forumet MEN de som opplever kapasitets tap hurtig bor i varme områder. De har 6 streker pluss på batteritemp meteret konstant. Vi her i kalde norge har en fordel med at det ikke er langt over 25 grader hele året.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Mortenmann

Sitat fra: Enmira på tirsdag 24. juli 2012, klokken 21:40
I USA har det oppstått en del uro blant Leaf eiere fordi de har mistet batterikapasitet urovekkende raskt. Som svar på dette har Carla Bailo, som er noe så fint som senior vicepresident, Research and Development, Nissan Americas, skrevet et åpent brev til Leaf eiere på MyNissanLEAF.com. Det er på dette forumet rapportene om redusert batterikapasitet har kommet. Les posten her:

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=30&t=8802&p=215338#p215338
Cred til Nissan for at de adresserer problemet. Det er energi nok i denne saken til å skade Leafprosjektet. Åpenhet er eneste fixen.
SølvLeaf

daggad

Sitat fra: Kryten på tirsdag 24. juli 2012, klokken 21:46
Nå har ikke jeg lest hele tråden på mynissanleaf forumet MEN de som opplever kapasitets tap hurtig bor i varme områder. De har 6 streker pluss på batteritemp meteret konstant. Vi her i kalde norge har en fordel med at det ikke er langt over 25 grader hele året.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2

Om kulde og regn er gunstig for batteriene så forventer jeg 110% kapasitet etter 5 år med slike somre..;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kryten

@Daggad hadde vært toppers det.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

RogerB

Jeg er meget godt fornøyd og er en av de som sikkert kjører mest med min Leaf, gleder meg voldsomt over lang rekkevidde når vi har 15+ og oppover.
Vi er så fornøyd med el bil at bil nr. 2 sansynelig vis blir en Model X om 3 år.
Da blir det Leaf, Model X og Gelenderwagen som traktor  ;D
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Mortenmann

SølvLeaf

Mortenmann

Her er en annen tekst fra en teknisk direktør i USA. Nissan bøyer ikke av, og det virker på meg som om Nissan ikke vedkjenner seg problemet med varme og disse batteriene. De tilbyr imidlertid individuelle avtaler med bileiere, noe som er spesielt fordi de skarpeste kritikerne på forumene får reparasjoner i bytte mot stillhet.
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=27&t=10074&p=229382#p229382
SølvLeaf

Aspiranten

Nissan Leaf


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA