Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan modifisere amerikansk android carwings app til å virke i norge

Startet av Ladefabrikken, mandag 23. januar 2012, klokken 17:17

« forrige - neste »

Lynet

Har nok mer med at rekkevidden forkortes på grunn av høyere luftmotstand.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 11. januar 2012, klokken 10:57
Hvor står det med takstativ?

Jeg skal da vitterlig bruke Leafen til fjells  :o

Nå har jeg ikke vognkortet tilgjengelig her, men tillatt taklast står vel der om jeg ikke husker feil ? Det "normale" er 75kg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daggad

125 lbs står det på det ene stativet jeg linket til. Det er vel rundt 60 kg ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Sitat fra: daggad på onsdag 11. januar 2012, klokken 11:50
125 lbs står det på det ene stativet jeg linket til. Det er vel rundt 60 kg ?

Google vet: 125lbs in kg

125 pounds = 56.6990463 kilograms

https://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=125+lbs+in+kg&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

Google er genialt til konvertering av det meste. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Jeg foretrekker WolframAlpha for alt som gjelder denne typen konvertering:

http://www.wolframalpha.com/input/?i=125lbs+in+kg

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Aspiranten

Flott. Fjellskiene veier ikke mer enn 2kg. Randoskiene er vel 5kg.

Langt unna grensen mao.  :D
Nissan Leaf

El-vis

I følge Nissan-selger er Leafen ikke typegodkjent for takstativ - selv om Thule allerede har laget og markedsfører stativ til bilen.

Men vi kan jo håpe på at dette bare er en forsiktighetsregel i oppstarten, og at det blir endret. Må jo innrømme at jeg neppe bekymres over å sette på stativ som kan holde et par ski.
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Go-carter

Typegodkjenning for takstativ?! dægern, nå har TÜV-imperiet gått for langt... skal vi ikke få slenge på en skiboks en gang?  ???
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Sitat fra: Go-carter på onsdag 11. januar 2012, klokken 19:42
Typegodkjenning for takstativ?! dægern, nå har TÜV-imperiet gått for langt... skal vi ikke få slenge på en skiboks en gang?  ???

Ja, trenden er vel at bilene tåler mer og mer, og da burde ikke et takstativ være noe problem heller. Før i tida hadde man jo enorme lass på taket (ikke at det var en bra ting, altså) - se bare på gamle filmer, med svære kister og alt mulig pikkpakk.

Finnes det forresten noen skistativ for hengerfestemontering? Jeg har en slik "ryggsekk" på caravellen til å ha sykler på, og der stropper jeg fast 2-3 par med ski, men skulle gjerne hatt noe mer "orntlig" Vektmesig burde det i alle fall ikke være noe problem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA