Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hydrogen

Startet av jahnarne, mandag 30. april 2012, klokken 18:38

« forrige - neste »

hma

Jeg vet ikke med sikkerhet om servo betyr finsk bil, men mye tyder på det.
Her ser du f.eks en 2010-model, gen1 motor/pcu og servo.


Ved D-modus har min finske bil topphastighet 120 (på speedo), mens min norske bil har 112. Førstnevnte har ikke-standard pcu-sw, så jeg vet ikke om det også påvirker toppfarten. Det du sier underbygger at gen2-pcu med original sw gir 120km/t.
Jeg har ikke sjekket dette i E.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Go-carter

Mjaa, nei, det er nok en reservedelsbil/frankenstein. Rammenummeret er vel ett av de siste fra Aurskog, i tillegg har den jo servo ergo den må være relativt ny. Men til gjengjeld har den de gamle H4-frontlyktene, som kun ble brukt på prototypene(?), og PCU1-software. Sikkert PCU1 også.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

III

#17
Sitat fra: Go-carter på fredag 07. september 2012, klokken 14:10
Mjaa, nei, det er nok en reservedelsbil/frankenstein. Rammenummeret er vel ett av de siste fra Aurskog, i tillegg har den jo servo ergo den må være relativt ny. Men til gjengjeld har den de gamle H4-frontlyktene, som kun ble brukt på prototypene(?), og PCU1-software. Sikkert PCU1 også.

Her er bilde av rammenummer( for det er vel min bil dere snakker om?  :) ) :
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

hma

Sitat fra: AGD på fredag 07. september 2012, klokken 17:59
Her er bilde av rammenummer( for det er vel min bil dere snakker om?  :) ) :
Jeg var så freidig at jeg linket opp bildet av bilen din du postet fra tråden om dieselvarme i ny-Think :)
Finske biler med generasjon1 motor og generasjon 1 pcu har VIN U005001-U005372.
Det finnes mao inntil 372 slike biler som AGD sin (jeg vet ikke sikkert hvilket VIN som er det første med servo).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

III

SitatJeg var så freidig at jeg linket opp bildet av bilen din du postet fra tråden om dieselvarme i ny-Think

Alt i orden , selv om jeg har varme følelser for bilen, føler jeg ikke at det er angrep på personvernet  ;D
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Go-carter

Hehe, nei, jeg snakket faktisk om lånebilen min. Den som er litt "frankenstein". Kan poste rammenr i morgen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA