Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla kjøpere

Startet av langemand, torsdag 22. desember 2011, klokken 07:43

« forrige - neste »

langemand

Vacuum-pumpen startede med under 2 minutters mellemrum, så jeg skiftede plastik-hætten til en af de gule. Det hjalp.

Efter at bilen har stået uden at køre i nogle måneder kører vacuum-pumpen konstant. Det er tydeligt at høre en effekt når der trædes på bremsen, så jeg gætter på at der er en vacuum-føler-kontakt der ikke reagerer på at der er opnået tilstrækkeligt vacuum.

Nogen der har skiftet til en alternativ, lydsvag, vacuum-pumpe? Det irriterer mig at pumpen larmer så meget, når nu bilen i øvrigt er stille, så jeg vil gerne skifte til en ny.
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

Boogie

Du kan prøve en pumpe fra YT stable på Taiwan.

http://www.yutai.tw/English/product02.html

Pumpen er ikke lydløs, men siden den er utrolig kraftig, så går den i ca 1 sek før den stopper.

Send en mail til "Bernice Wu" <graybubbles@yutai.tw> med forespørsel
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

elektrolux

Eller bytte sensoren. Det hender den ryker slik at pumpen går konstant.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sensoren på "Elmo" røyk. men da gikk ikke pumpa idet hele tatt. Tok hele sensoren fra en annen bil og da var alt bra igjen.
Jeg splittet sensoren og der fant jeg er sterkt irret print. Så skadet at det ikke er mulig å fikse.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Boogie

Når den blå hetten sprekker, så kommer det fuktighet inn i vakuumdelen.
Irr er en av mulighetene. Den andre er fjæra til den fjærbelastede bryteren.
Denne begynner å ruste, og tilslutt vil ikke bryteren operere mer.
Justeringsskruen under hetten er normalt limt, så det er vanskelig å adskille denne uten å ødelegge huset (for å bytte fjæra).

Med andre ord: Bytt hette i tide!!!
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

langemand

Jeg fik i dag justeret skruen under hætten en halv omgang ud, og nu stopper vacuum-pumpen igen  ;D

Jeg har ingen vacuum-måler, men bremsen skal ikke trædes meget hårdt ned for at blokere forhjulene, så der er tilstrækkeligt undertryk til bremseforstærkeren.

Justerskruen er vistnok en umbraco med en underlig størrelse imellem 5,5 og 6 mm. En Torx 40 var det der passede bedst til at justere den med.

Jeg spurgte forøvrigt Peugeot værkstedet om prisen på en ny vacuum-føler: 3.890 kr!
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

langemand

Bernice Wu har svaret på min prisforespørgsel:
Deres komplette vacuum-pumpe-kit VBS-EV-12 leveret i DK inden for 7 arbejdsdage: 280 USD.

Så det er prismæssigt et ganske fornuftigt alternativ til originale reservedele fra Peugeot. Kvalitet og holdbarhed på danske saltede veje skal jeg ikke udtale mig om, men man kan nok frygte at den ikke holder 12 år som den oprindelige har gjort indtil nu...
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

Bonden 2

man kan også tage en differens pressostat og et almindelig lygterelæ, det kan godt virke. der skal være et vaccum på ca. 5000pa.(se Danson.dk )

langemand

Daqnsons trykvagt kontakter fås til områder imellem 20 og 4000 pa - så 5000 når du vel ikke med dem.
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

Bonden 2

jeg bruger en på 4000pa.(på en saxo)det er ikke formeget, men det kan gå til jeg finder en der "er større"..det kan måske også være en fordel med et tidsrelæ, den køre kort tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA