Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Korrekt lading av Saxo med bly traksjonsbatteri

Startet av PLUTO, onsdag 03. september 2008, klokken 20:28

« forrige - neste »

HHF

Var i dag hos Automotive Services (som jeg oppdaget hadde flyttet fra Sjursøya til Ulven). Trond Berger er jo som vanlig servicevennligheten selv og fikset airbaglampa på kort tid som avtalt. Det var også langt hyggeligere pris enn de 1000 som det er antydet over her. Fikk ellers gjennom en telefonsamtale vite at Ford på Skøyen tar en halv verkstedstimes jobb for slik nullstilling dersom det bare er det som må til. Det var ca 500 spenn. Også dette vesentlig hyggeligere pris....

Jeg har ihvertfall nå ikke noe airbaglys som irriterer og en bag som faktisk vil virke om noe går galt!
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

PLUTO

så du hva de gjorde? koblet de på en pc eller hva?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

HHF

Jeps - det var PC koblet opp mot kontakten i bilen - akkurat som når de oppgraderte BMS'n. Fort gjort når maskinen kom opp, men Windows 95 eller hva det var, tar litt tid å få igang ...  ::)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

PLUTO

Dersom du skal innom igjen og snakker med servicevennligheten selv. kunne du spurt om man kan få kjøpt programvaren og beskrivelse av kabel?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

HHF

Jeg ville ikke spørre om noe slikt, da jeg antar dette er noe verkstedene bare vil ha selv for å drive business. Vet heller ikke om det er samme software som ble brukt til oppgradering av BMS, men det var samme begrensning på softwaren - nemlig at den måtte kjøre på gammelt OS. Allikevel var det bare Think selv om kunne oppgradere BMS før - nå hadde Automotive fått denne PC'n og kunne gjøre dette der. Siden Ford-verkstedene åpenbart kan nullstille airbagene, vil jeg anta det er snakk om en annen software enn den som nettopp er overført fra Aurskog til Automotive.

Dersom du ønsker å høre om du kan få kjøpt softwaren, kan du bare ringe dem, men jeg vil nok anta at dette er noe de ønsker å beholde selv for å drive butikk... Jeg spurte bare for sikkerhets skyld om de hadde backup av softwaren og at ikke siste kjente PC med softwaren på kunne gå heden og derved alle muligheter til reparasjoner, men det kunne han berolige meg med at var i orden...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Det må da kunne gå an å bruke det faktum at det finnes Think'er over det ganske land som argument? For min del er det i alle fall veldig uaktuelt å flytte bilen til østlandet/sørlandet/nordnorge/lenger bort enn think'en sin rekkevidde fr å få ordnet noe, med mindre det er mer enn helt nødvendig. (Tenker da på batteriskift)

Kunne godt tenke meg slik software her, og har allerede investert i diagnoseapparat til Think. (Oppfordrer Think'ere i Ålesundsområdet til å ta kontakt dersom de ønsker å være med å gjøre vannservice selv; jeg har apparat mm)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Vi må nok danne en "Code Buster" gruppe til å samle kreftene. Jeg kan ikke mye selv men jeg har en gammel 486 med windows 95 og håper å få tilsendt Siadis fra City Stromer gutter. Denne styrer motorkontroller minst.

Jeg blir litt irritert når Think bruker vår innsats til å holde bilene på vei som gratis reklame. Vi bør få noe tilbake. Alt vi finne fram til må være share ware for det er etisk riktig.

Lurer på hva Rav4 har gjort til å omprogramere laderen i Think Lion? 
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Litt avhengig av hva årsaken er kan lysende airbaglampe resettes ved å trekke ut en eller begge sikringene for airbagen.
Uansett,- når det tukles med airbagen bør en ikke sitte for nær rattet!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PLUTO

Sitat fra: hens på tirsdag 09. september 2008, klokken 13:46
Litt avhengig av hva årsaken er kan lysende airbaglampe resettes ved å trekke ut en eller begge sikringene for airbagen.
dette var et fint tips. skal det da skje med tenningen av eller på? dersom tenningen er på og sikringen tas ut oppstår jo problemet. jeg visste for øvrig ikke at det var to sikkringer.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

hens

Tenningen av. Sikringene som har forbindelse med airbagen er nr. 11 og 17.
Det er de to nederste i rad 1 og 2 forfra med småsikringer.

Vær oppmerksom på at sikringene har lett for å bli satt feil inn i holderen, slik at de sitter på utsiden av kontaktmetallet, i klem mot plastiken.

Og igjen, skulle det skje noe med airbagen er det en fordel å ikke sitte for nær. Airbagen er ment å redde liv, ikke ta liv.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Prøvte dette nettop på HiFi Thinken, men uten hell.

Ford Kverneland på Sandnes påstår de må ha 1 time på jobben, eller like lenge som jeg brukte på å bytte begge fjørbeina framme på Berlingoen nylig, eller ta ned batterikassen på en Think.

Mye skal prøves før jeg betaler Ford 1300 NOK + moms for 5 min jobb, og 55 min kaffe.

Tenker i første omgang på å se om jeg kan sette styreboksen i en PSA, og nullstille den på den der. I værste fall må jeg ta en styreboks jeg har fra en delebil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Yeyeye

Ingen ny oppskrift funnet på airbagproblemet vel?

Fikk ikke av tyverisperren i dag på tur hjem fra jobb, det har forøvig skjedd en gang tidligere også. Men i dag klarte jeg selvsagt å rykke ut sikringen mens tenningen fortsatt stod på, med påfølgene airbaglampe lysende i trynet etterpå, arggghhhhhhh.......... det lyset lyser sterkt og det lyser idiot imot meg >:(
hehe
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

El rayo

Min airbaglampe kom på for noen år siden. Ford Ensjø tok da 1000,- for å slukke den. Mesteparten av prisen er for kunnskap og utstyr.

Da jeg jobbet med Blaupunkt bilstereo måtte vi bestille en spesiell computer fra fabrikken til å låse opp tyverikoden for de som byttet batteri i bilen og ikke hadde fått med koden fra forrige eier. Tror aldri vi fikk gebyret for opplåsing til å dekke innkjøp av computer. Man kan jo ikke kreve mer enn en brøkdel av prisen på ny radio. Sikkert anderledes i et land med større befolkning.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA