Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Da har det skjedd meg og..

Startet av Vestland, fredag 03. februar 2012, klokken 16:48

« forrige - neste »

Vestland

Er involvert i design og bygging av ett middelsstort offshore skip. Skipet vil ha gass/diesel eletrisk fremdrift med flere forbruks elementer. Hoved fremdriften vil være rundt 2500 kw, og jeg håper å kunne ligge noe under 2000 kw i drift på dp (system som holder posisjonen på skipet).
Tenker her at batteri som akumolator kan gjøre mye for drivstoff forbruket ved variabel last.
Vil anta at en pakke med 2 Mw ville være nok....... Lurer på hvilke batteri teknologi som kan være aktuell og hva prisen på en slik pakke kan bli. Her trenger vi ikke tenke på vekt som er kritisk i en elbil.
Eidesvik offshore har ett lignende konsept på gang i sammarbeid med flere partnere. De regner å være på havet i løp av 2013.
Tekna 14, 6.6 lader

elektrolux

Tankene mine går til gjennbruk av batteribanker fra offshoreindustrien.

De blir byttet ut på dato, ikke tilstand.

Har dere undersøkt med Statoil eller andre offshoreoperatører om dette?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Vestland

nei,ikke sjekkeet ut dette. men dette er vel bly batterier.....
Vi vudere forskjellige løsninger og det mest aktuelle nå ser ut til å være et DC system som enkelt (forholdsvis) kan utvides feks med brenselcelle (LNG).
eks på dc: http://www.norskindustri.no/getfile.php/Dokumenter/PDF/JanFredrikHansenVK2011.pdf

Driftsikkerhet er høy pioritet, så med en batteri pakke kan man gjevne ut belastningee på generator og dermed også få lavere slitasje. Batteriene må kunne gi høy effekt i realivt kort tid smatidig som de må kunne vare over tid.
Tekna 14, 6.6 lader

hens

Ombord i skip er vel ikke vekten det mest avgjørende, og da er truckbatterier av bly syre det som virker best. Det er gjennomprøvet og rimelig i innkjøp. Å prøve med ny teknologi i et slikt prosjekt kan bli både risikabelt og dyrt.

Sønnak lager ikke lenger bilbatterier, men de har noen løsninger for ubåter.
Ta gjerne kontakt med Reacc, de har systemer for fjernovervåkning av batterier.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA