Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EVSUpgrad - fortsatt smarteste og billigste måte til 16 amp ladekladd?

Startet av jkirkebo, tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:45

« forrige - neste »

emil

I dag kunne jeg parkert på en av 4 elbilplasser, men siden det allerede sto tre biler der som ikke ladet og jeg ikke hadde behov for å lade parkerte jeg på en plass 50m unna med maks 2 timer. Det plaget meg ikke da jeg uansett skulle ut og gjøre noen ting på den tiden. Jeg satte urskiven i vinduet og gikk avgårde. To timer senere var jeg tilbake og etter at jeg hadde gjort det jeg skulle kjørte jeg tilbake og parkerte på samme plass. Satte ursikven til ankonsttid og i det jeg skulle gå kom to av byens parkeringsvakter kjørende. Jeg gikk avgårde men etter 50m ble jeg ropt tilbake av vaktene med beskjed om at det kun var to timers parkering og at de hadde sett på bilen tidligere i dag og at jeg ikke bare kunne skru på skiven.

Nå sa jeg at jeg hadde vært en tur rundt i byen og de gjorde ikke noe større sak ut av det, men hvem sitter på bevisbyrden på om bilen har blitt flyttet eller om det bare er urskiven som er endret? Og hvor langt unna må man kjøre i meter/tid før man eventuellt kan parkere på samme plass igjen?

cra

Jeg vil tro det er P-selskapet som har bevisbyrden. Dette "løser" de av og til ved å ta bilde, sette krittmerker på fortau/dekk eller legge en stein på hjulet som de så finner igjen hvis bilen ikke har vært flyttet på. Tror ikke det er definert noe sted hvor langt man må kjøre, men har du kjørt en runde rundt kvartalet må det da være greit, for da har andre hatt mulighet til å ta plassen i mellomtiden.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Det er helt klart parkeringsselskapet som har bevisbyrden.

Om de bruker bilder eller notater om ventilposisjoner som bevis vet jeg ikke, men det gjøres unntaksvis som stikkprøver eller når de legger merke til noen som står "fast" på kortidsparkering.

En parkeringsvakt i Oslo bekreftet at det holder å flytte bilen helt ut av plassen, selv om det ikke garanterer nye ventilposisjoner. Hvis man snur bilen er mange problemer løst :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

valvolainen

Det var da veldig storsinnet og rope deg tilbake istedenfor å skrive bot!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA