Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mye kan jeg selge Keweten min for?

Startet av Joffe69, tirsdag 20. desember 2011, klokken 11:27

« forrige - neste »

Joffe69

 Mulgens jeg er litt treg men hva er SOC meter kit.? ??? ??? ??? ???

Joachim

State Of Charge meter... Det kan kjøpes som byggesett fra USA og leser bl.a. av ladenivå i prosent.

Koster en drøy tusenlapp hvis jeg ikke husker helt feil.

Joffe69

Sitat fra: Joachim på mandag 05. desember 2011, klokken 05:01
State Of Charge meter... Det kan kjøpes som byggesett fra USA og leser bl.a. av ladenivå i prosent.

Koster en drøy tusenlapp hvis jeg ikke husker helt feil.

OK takk for svaret da vet jeg det. :) :)

jkirkebo

Sitat fra: Joachim på mandag 05. desember 2011, klokken 05:01
State Of Charge meter... Det kan kjøpes som byggesett fra USA og leser bl.a. av ladenivå i prosent.

Koster en drøy tusenlapp hvis jeg ikke husker helt feil.

I tillegg får du kW inn/ut (kjekt for å se effekten når du hurtiglader), ampere inn/ut og batterispenning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Hvordan kobles dette? Er det en stor jobb?


elektrolux

Det kan du nok, men klarer du å koble det til?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Joffe69

Sitat fra: elektrolux på mandag 05. desember 2011, klokken 11:35
Det kan du nok, men klarer du å koble det til?

Må nok ha en god forklaring på det ja. Eller så får en klare seg uten. Dette er kansje bare for VELDIG   viderekommende. ??? ??? ???

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på mandag 05. desember 2011, klokken 11:35
Det kan du nok, men klarer du å koble det til?

Det går nok IKKE å bruke dette. Batterispenningen på Leafen er nesten 400V max, LANGT over den typiske "golf cart". Jeg ville heller ikke tatt sjansen på å koble meg innpå de ledningene...

Dataene som SOC-meter-kittet viser kommer derimot fra CAN-bussen. Ikke vanlig CAR-CAN, men en egen EV-CAN-bus, slik at de vanlige CAN-instrumentene heller ikke virker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Forklar mer :-D

Har du link til kit og noen input hvordan man kobler seg til?

Hvor er EV CAN bussen på Leaf, i "motorrommet" eller inne i kupeen?

Har du noe bilder av meteret og leamikken :-D

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 05. desember 2011, klokken 12:00
Forklar mer :-D

Har du link til kit og noen input hvordan man kobler seg til?

Hvor er EV CAN bussen på Leaf, i "motorrommet" eller inne i kupeen?

Har du noe bilder av meteret og leamikken :-D

Det kobles til ODB-II kontakten som du finner under rattet, til venstre for høydejusteringen. EV-CAN, CAR-CAN og QC-CAN finnes alle i den samme kontakten, bare på forskjellige trådpar.

Foreslår at de som er interessert leser denne tråden:

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=4760
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Lynet

Sitat fra: eivisa på onsdag 07. desember 2011, klokken 07:51
Er dette noe som kan brukes?
http://www.dealextreme.com/p/2-8-lcd-obd-2-can-bus-car-diagnostic-code-reader-memo-scan-for-nissan-infiniti-car-1-6f22-47139 ???

Nei, dette går kun på eobd (som er for fossilbiler)

Men det vil nok komme noe snart som går via blåtann mot android og iphone tipper jeg
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bno

Mitt første innlegg    :)
Etter å ha leste meg gjennom tema her så skjønner jeg at dette må være et veldig anvendelig "verktøy."
Min nyskjerrigehet som NewBee her går på spørsmpl om dette kunne ha latt seg gjøre å blie en del av informasjonssystemet som sådann. Altså at en fremtidige software oppgradering kunne ha løst et slikt behov. Eller må det hardware til også?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA